Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Znanje primorskih dijakov o evoluciji človeka
ID
Žgavec, Tilen
(
Avtor
),
ID
Strgar, Jelka
(
Mentor
)
Več o mentorju...
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/6843/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(2,57 MB)
MD5: 2BD57B5FC43E844EABAFD178A7527F4B
Galerija slik
Izvleček
V magistrski nalogi smo se posvetili tematiki evolucije človeka. Gre za pomembno in aktualno temo s področja biologije, pri kateri se glede na izsledke raziskav kažejo določene težave tako v osnovnih kot tudi srednjih šolah. Delo je razdeljeno na teoretični in raziskovalni del. V prvem delu smo opredelili, zakaj je evolucija človeka tako pomembna in kateri so glavni problemi, ki se pojavljajo pri poučevanju te teme (napačne predstave, omejeno število šolskih ur, problem kreacionizma). Predstavili smo tudi določene rešitve, ki jih različni avtorji navajajo kot ukrepe za odpravljanje kompleksnih problemov v povezavi z evolucijo človeka. V empiričnem delu smo izvedli kvantitativno raziskavo z uporabo anonimnega spletnega vprašalnika. Glavni namen magistrskega dela je bil, da ugotovimo, kakšno je znanje dijakov 1. in 4. letnika izbranih srednjih šol na Primorskem o evoluciji človeka, katere so njihove napačne predstave o evoluciji človeka ter kako sprejemajo neznanstvena pojmovanja s tega strokovnega področja. Ugotovili smo, da je znanje dijakov zadovoljivo. Pri vprašanjih in trditvah so bili uspešnejši moški, natančneje dijaki četrtega letnika. Tudi pri poglavju, povezanim s kreacionizmom, nismo zaznali večjih težav v razumevanju evolucije. Med gimnazijami so se pokazale razlike, vendar majhne. Naši rezultati so prispevali dodatne informacije k splošni sliki pomanjkljivosti in težav pa tudi pozitivnih plati poučevanja in učenja evolucije človeka na srednješolski stopnji. Vsi ti rezultati bodo lahko v pomoč pri delu učiteljev in tistih, ki se ukvarjajo z načrtovanjem izobraževanja za srednje in osnovne šole.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
evolucija človeka
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2021
PID:
20.500.12556/RUL-128709
COBISS.SI-ID:
71220739
Datum objave v RUL:
16.08.2021
Število ogledov:
4586
Število prenosov:
217
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ŽGAVEC, Tilen, 2021,
Znanje primorskih dijakov o evoluciji človeka
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 19 julij 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=128709
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Knowledge about human evolution of the high school students in the Primorska region
Izvleček:
The master's thesis focuses on the topic of human evolution. It is an important and topical subject in the field of biology, which, according to research, is poorly treated in both primary and secondary schools. The work is divided into a theoretical and a research part. The first part deals with the question of why human evolution is so important and what are the main problems encountered when teaching this subject (misconceptions, limited number of school lessons, and the problem of creationism). Some solutions are presented mentioned by different authors as measures to overcome the complex problems related to human evolution. In the empirical part, we have conducted a quantitative survey using an anonymous online questionnaire. The main purpose of the master's thesis was to investigate the knowledge of 1st and 4th grade students of selected high schools in Primorska region about human evolution, what their misconceptions about human evolution are and how they accept unscientific concepts in this area. We found that the knowledge of the students was satisfactory. The male students were slightly more successful than the female. The 4th year students also showed slightly better results than the 1st year students. Even with the chapter related to creationism, students had no major problems in understanding evolution. There were differences between the high schools, but they were minor. The results were compared with the results of other Slovenian and foreign authors who have researched similar topics. Consequently, we can compare the knowledge of students from Primorska and other regions of Slovenia and thus get a general picture of the shortcomings and problems as well as the positive aspects that occur in the topic on human evolution at the secondary school level. All these results will be able to support the work of teachers and those involved in educational planning for secondary and primary schools in the future.
Ključne besede:
human evolution
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Consumer brand identification
Vpliv referenčnih skupin na identifikacijo potrošnikov z blagovno znamko (na primeru mladih)
Identifikacija potrošnikov z blagovnimi znamkami mobilnih telefonov
Identifikacije potrošnika z blagovnimi znamkami in njihov vpliv na nakupne odločitve
Consumers emotional attachement towards luxury car brands in Slovenia
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
EDUCATION IN THE FIREFIGHTER ASSOCIATION IN MUNICIPALITY OF KRANJ
Izdelava spletne aplikacije za pomoč pri upravljanju prostovoljnega gasilskega društva
Problematics of efficiency and effectiveness of fire departments in Slovenia
Nazaj