izpis_h1_title_alt

Public administration's adaptation to COVID-19 pandemic - Czech, Hungarian, Polish and Slovak experience
ID Horvat, Matej (Avtor), ID Piątek, Wojciech (Avtor), ID Potěšil, Lukáš (Avtor), ID Rozsnyai, Krisztina F. (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (494,76 KB)
MD5: A6C3C90E38EE854E8AA81DD912D97C51
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://cepar.fu.uni-lj.si/index.php/CEPAR/article/view/510 Povezava se odpre v novem oknu
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://cepar.fu.uni-lj.si/index.php/CEPAR/article/view/534 Povezava se odpre v novem oknu
Opis: Pristajalna stran s povzetki v slovenščini za celotno številko revije.

Izvleček
The pandemic of the infectious disease Covid-19 affected everyday life including public administration. In order to proceed with its duties, public administration had to adapt to these new and unprecedented conditions. The main goal of the article is to assess how public administration bodies adapted to the Covid-19 pandemic, especially in terms of the principle of the speed of procedure in the sense of the right to a fair trial within a reasonable time. In order to achieve this goal, the article focuses on public administration's adaptation to the pandemic from the perspective of the Visegrad Group countries (V4). It analyses the digitalisation of public administration in relation to delivery, speed of procedure, usage of new technologies, as well as several other areas of public life affected by the pandemic. Specific examples from all V4 countries are analysed and compared in order to identify which approaches were taken by public administration, how they changed the way public administration carried out administrative procedures, and which values were decisive for these changes. Based on these examples, the article concludes that the approach taken by respective legislatures and public administrations in the V4 region complies with the law, but also presents several exceptions.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:COVID-19, electronic communication, digitalisation of public administration, new technologies, principle of speed of the proceedings, public administration in V4 countries
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FU - Fakulteta za upravo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 133-158
Številčenje:Vol. 19, no. 1
PID:20.500.12556/RUL-128551 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:35:616-036.22(437.3)(439)(438)(437.6)
ISSN pri članku:2591-2240
DOI:10.17573/cepar.2021.1.06 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:67685379 Povezava se odpre v novem oknu
Opomba:
Povzetek v slov. jeziku se nahaja na koncu revije, na str. 285-286.
Datum objave v RUL:19.07.2021
Število ogledov:1045
Število prenosov:254
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Central European public administration review
Skrajšan naslov:CEPAR
Založnik:Fakulteta za upravo
ISSN:2591-2240
COBISS.SI-ID:293849600 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:29.04.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Prilagoditev javne uprave pandemiji covida-19 - izkušnje Češke, Madžarske, Poljske in Slovaške
Izvleček:
Pandemija nalezljive bolezni covid-19 je korenito posegla v vsakdanje življenje, vključno z javno upravo. Da bi lahko še naprej opravljala svoje naloge, se je morala javna uprava tem novim izjemnim razmeram posebej prilagoditi. Glavni cilj članka je oceniti, kako so se pandemiji covida-10 prilagodili javni organi, zlasti iz vidika načela hitrosti postopka v smislu pravice do poštenega sojenja v razumnem roku. S tem namenom se članek osredotoča na prilagajanje javne uprave pandemiji v okviru držav Višegrajske skupine (V4). Članek analizira digitalizacijo javne uprave iz vidika opravljanja storitev, hitrosti postopka, uporabe novih tehnologij in številnih drugih področij javnega življenja, ki jih je prizadela pandemija. Podana je primerjava konkretnih primerov iz vseh držav V4, da bi opredelili pristope, ki so jih uporabile tamkajšnje javne uprave, ter ugotovili, kako so ti spremenili način izvajanja upravnih postopkov v javni upravi in katere vrednote so bile odločilne za te spremembe. Na podlagi omenjenih primerov članek zaključuje, da je pristop posameznih zakonodajnih organov in javnih uprav v regiji V4 sicer skladen z zakonom, vendar vključuje precej izjem.

Ključne besede:covid-19, elektronske komunikacije, digitalizacija javne uprave, nove tehnologije, načelo hitrosti postopka, javna uprava v državah V4

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj