V skladu z antropološko interpretacijo križanja Jezusa Kristusa (angl. Event of the Cross), ki jo je podal René Girard, križ predstavlja zgodovinski trenutek, ko se razodene nepravičnost mehanizma grešnega kozla, ki je obvladoval prvotno družbo (angl. primitive society). V mimetični teoriji Renéja Girarda je mimetična želja nezavedna, nehotena in neobvladljiva gonilna sila človeških dejanj. Girard je v posnemanju Kristusa (angl. Imitation of Christ) – to je v odvrnitvi od volje do moči – našel odgovor na pojav žrtvovanja grešnega kozla (angl. Scapegoating). Vendar pa je posnemanje Kristusa rešitev, ki ni v skladu z mimetično teorijo. Ta Girardov kristološki odgovor (= posnemanje Kristusa) na antropološko krizo ne omogoča dogodka križa razložiti kot racionalno dejanje. Nasprotno, refleksivna mimesis, ki jo dogodek križa sugerira, govori v prid racionalne razlage dogodka križa in ne kliče po religiozni razlagi. Naša teza utemeljuje refleksivno mimesis, in sicer kot etično razpoloženje, kot paradigmo in referenčno točko družbene integracije.
|