izpis_h1_title_alt

Razlike v materialnih pogojih za gibanje otrok med slovenskimi in bosanskimi vrtci
ID Topić, Sara (Avtor), ID Gregorc, Jera (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6754/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V diplomskem delu smo analizirali razlike med slovenskimi in bosanskimi vrtci v nekaterih kazalnikih materialnih pogojev za gibanje otrok ter ugotavljali razlike v mnenjih med slovenskimi in bosanskimi vzgojitelji o izbranih kazalnikih materialnih pogojev za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu. Za ugotavljanje razlik v materialnih pogojih smo primerjali zakone in normative slovenskih in bosanskih vrtcev ter naredili analizo realnega stanja z analizo 15 slovenskih in 15 bosanskih vrtcev iz 2 mest (Ljubljane, Slovenija, in Bijeljine, Bosna in Hercegovina). Primerjava dokumentov je pokazala podobnosti in razlike med obema državama. Podobnosti so bile v vsebini dokumentov za delovanje predšolskih ustanov, razlike pa v številkah, in sicer s prostorskega vidika, ki določa površino prostora na otroka. Primerjava realnega stanja popisa izbranih športnih pripomočkov pa je pokazala, da je večji odstotek pomanjkanja igral pri bosanskih vrtcih v primerjavi s slovenskimi. Za ugotavljanje razlik med slovenskimi in bosanskimi vzgojiteljicami v mnenjih o materialnih pogojih smo uporabili anonimni vprašalnik. Anketirali smo 50 vzgojiteljic iz 5 slovenskih vrtcev (iz Ljubljane) in 50 vzgojiteljic iz 5 bosanskih vrtcih (iz Bijeljine). Iz vsakega vrtca smo naključno izbrali 10 zaposlenih strokovnih delavk. Rezultati so pokazali, da so mnenja slovenskih in bosanskih vzgojiteljic različna. Bosanske vzgojiteljice so v primerjavi s slovenskimi nezadovoljne z izbiro in številom športnih pripomočkov ter ureditvijo zunanjih igrišč. Bosanske vzgojiteljice pri svojih vrtcih opazijo primanjkljaj igral. V primerjavi s slovenskimi vzgojiteljicami bosanske vzgojiteljice ne obiskujejo zunanjih površin, ki niso sestavni del vrtca. Zadovoljstvo s pogostostjo vzdrževanja igrišč in vlaganjem sredstev vrtca za izboljšanje materialnih pogojev za gibanje otrok smo opazili pri večini anketiranih slovenskih vzgojiteljic, kar za bosanske vzgojiteljice ne moremo trditi, saj je največji delež anketiranih izkazal nezadovoljstvo s pogostostjo vzdrževanja igrišč in več kot polovica anketiranih bi želela dodatna vlaganja za izboljšanje materialnih pogojev za gibanje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:predšolski otrok
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-128093 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:67638787 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.08.2021
Število ogledov:652
Število prenosov:30
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Differences in material conditions for the movement of children between Slovenian and Bosnian kindergartens
Izvleček:
Danes je bolj kot kdaj koli prej znanstveno utemeljeno in splošno sprejeto spoznanje, da zgodnje otroštvo, torej prva leta življenja, predstavlja obdobje, v katerem lahko predšolska vzgoja neizmerno prispeva k celostnemu razvoju otroka. Pristop temelji na dejstvu, da v nobenem drugem človeškem obdobju v življenju, kot že v zgodnjih letih, ni toliko pospešene rasti, razvoja, napredovanja in pridobivanja znanj in spretnosti. V diplomskem delu proučujemo razlike med slovenskimi in bosanskimi vrtci v nekaterih materialnih pogojih za gibanje. Gibanje je v predšolskem obdobju sredstvo, s katerim otrok zaznava sebe in svet. Hitrost njegove rasti in zorenja je v tem obdobju pospešena in prepletena z vsemi razvojnimi področji. To nas usmerja k strokovnemu razmisleku o pomenu ustreznega načrtovanja in izvajanja gibanja ter k pomenu zagotavljanja pestrih in ustreznih materialnih pogojev. Ustrezna izbira in postavitev spodbudnega prostorsko-materialnega okolja sta bistveni značilnosti novejših pristopov dela v predšolskem obdobju. Med spodbudno okolje uvrščamo tudi prostorsko in materialno okolje vrtca. Z zagotavljanjem ustrezne, dovolj pogoste, intenzivne in pestre ponudbe gibalnih izkušenj bo otrok napredoval na vseh področjih, kar mu bo kasneje v življenju omogočalo hitrejše prilagajanje na nove situacije, samoregulacijo in samostojnost tako pri gibanju kot pri drugih področjih delovanja. Izkušnja na enem področju se zaradi celostnega razvoja otroka pokaže na vseh področjih razvoja. Enako pa velja tudi za primanjkljaje. Primanjkljaji v gibalnih izkušnjah se kažejo na številnih drugih področjih. Prostor vrtca zato ni samo kraj bivanja otrok med tem, ko so starši odsotni, ampak je prostor za zagotavljanje dinamičnega procesa razvoja otrokove inteligence. Osnovna značilnost spodbudnega prostorsko-materialnega okolja je bogata ponudba razvojno primernih materialov, ki jih otroci lahko svobodno in neovirano raziskujejo, preizkusijo svoje ideje in uresničijo svoje misli ter občutke z njihovo uporabo. Dobro organiziran prostor in pestra ponudba igral ter ostalih pripomočkov za gibanje lahko tako zmanjšata neželena vedenja in spodbudita sodelovanje med otroki. Materialne pogoje za gibanje lahko opredelimo z nekaterimi kazalniki, kot npr. velikost, postavitev in ureditev notranjega in zunanjega prostora; število, pestrost in ustreznost drobnih športnih pripomočkov; število, izvirnost, raznolikost zunanjih in notranjih igral, plezal ter večjih športnih pripomočkov. To pa je seveda povezano s finančno zmogljivostjo vrtcev in okolja, v katerem se vrtec nahaja. V diplomskem delu zato raziskujemo razlike v materialnih pogojih za gibanje otrok med slovenskimi in bosanskimi vrtci. Želimo izvedeti, kaj menijo vzgojitelji o ureditvi zunanjega, notranjega prostora in pripomočkov za gibanje otrok.

Ključne besede:preschool child

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj