izpis_h1_title_alt

Vpliv tehnologije in družbenih okoliščin na uredniško delo v Sloveniji : doktorska disertacija
ID Kepic Mohar, Alenka (Avtor), ID Blatnik, Andrej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Kovač, Miha (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (19,35 MB)
MD5: 2E5DDF0EFD50AF5DD7A277069B76CEBB

Izvleček
Naloga Vpliv tehnologije in družbenih okoliščin na uredniško delo v Sloveniji analizira mikrosegment v založniškem procesu, tj. uredniško delo, ter ga postavlja v kontekst delovanja založništva v sodobni digitalni kulturi. Na primeru izobraževalnega založništva v Sloveniji prikazuje, kako uredniško delo določajo specifične značilnosti delovanja založniškega polja ter kako tehnologija spreminja fizično pojavnost knjige, s tem pa tudi naravo uredniškega dela. Spremenjena materialnost knjige pa ne vpliva zgolj na spreminjanje procesa uredniškega dela, ampak preoblikuje tudi načine branja in naravo pozornosti, kar zaznamuje založništvo kot celoto in nakazuje spremembe v razvoju človeškega mišljenja. Z Darntonovim modelom komunikacijskega kroga knjige so podrobneje predstavljene posebnosti izobraževalnega založništva v primerjavi s splošnim založništvom ter spremembe, ki jih je povzročila sodobna tehnologija. Digitalizacija je spremenila proces nastajanja knjige oz. učbenika in spodbudila razvoj digitalnih učnih gradiv, s tem pa podaljšala in preoblikovala uredniški cikel ter vnesla spremembe v organizacijsko kulturo založništva. Prikaz razvoja slovenskega izobraževalnega založništva skozi zgodovinsko perspektivo razkriva odvisnost založništva od nacionalnih usmeritev slovenske izobraževalne politike in dokazuje, da krhkost avtonomije tega založniškega polja omejuje dolgoročen razvoj izobraževalnega založništva, s tem pa tudi sistematičen in specialističen razvoj uredniških kompetenc. To zmanjšuje možnosti, da bi slovensko izobraževalno založništvo aktivno sodelovalo pri razvijanju kakovostnega izobraževanja na Slovenskem, kar je še zlasti pomembno v času digitalizacije, ko se spreminjajo načini branja, knjiga pa izginja iz materialne kulture sodobnega časa. Učbenik pomeni uvajanje v kulturo knjige, zato spremembe znotraj izobraževalnega založništva in procesa uredniškega dela odmevajo širše, saj vzpostavljajo odnos do knjige kot dela materialne kulture in oblikujejo načine branja, ki nas določajo kot razmišljujoče posameznike.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:izobraževalno založništvo, uredniško delo, učbeniki, digitalizacija, tehnologija
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Kepic Mohar]
Leto izida:2020
Št. strani:273 f.
PID:20.500.12556/RUL-127289 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:655.4/.5:004(497.4)(043.3)
COBISS.SI-ID:27724035 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.06.2021
Število ogledov:880
Število prenosov:133
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Influence of Technology and Social Circumstances on Editorial Work in Slovenia
Izvleček:
The Influence of technology and social circumstances on editorial work in Slovenia analyses a microsegment in the publishing process, i.e. editorial work, placing it in the context of publishing in current digital culture. Through the example of educational publishing in Slovenia, it presents how editorial work is determined by specific characteristics of the publishing field and how technology changes the materiality of books and consequently the nature of editorial work. Changed materiality of the book not only changes the editorial work, but also transforms the way we read and the nature of attention, which impacts publishing as a whole and implies modifications in the development of human thought. To specify the features of educational publishing in comparison to general publishing, as well as changes caused by modern technologies, Darnton's model of communications circuit of the book was used. Through modifying the process of publishing books or textbooks and encouraging the development of digital learning materials, digitalization transforms and prolongs the editorial cycle and changes the organizational culture of educational publishing. When the development of Slovene educational publishing is presented in a historical perspective, the dependence of publishing on Slovene educational policy is revealed, giving proofs that its autonomy is fragile, thus limiting long-term development of educational publishing, and systematic and specialized development of editorial competences. This reduces possibilities for Slovene educational publishing to actively participate in developing quality education in Slovenia, which is particularly important at the time of digitalization, when reading practices are changing and book is disappearing in modern material culture. A textbook namely means an introduction to the culture of book, therefore changes within educational publishing and editorial work process have a broader impact, because they establish a relationship to book as part of material culture and form reading practices that define us as thinking individuals.

Ključne besede:publishing, educational publishing, editing, editor, textbook, reading, digitalization, technology

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj