izpis_h1_title_alt

Vpliv prevladujočega neknjižnega govora na razvijanje sporazumevalne zmožnosti v knjižnem jeziku
ID Vogel, Jerica (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,00 MB)
MD5: D85D52767620A9551775C19A79F934C0
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-39/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Eden bistvenih pogojev za enakovredne možnosti šolanja je obvladovanje učnega jezika, ki v slovenskem prostoru ni katera koli različica slovenščine, temveč knjižni jezik. Kot kaže v članku predstavljena raziskava, prvotni govorci t. i. kultiviranih ali obrobnih neknjižnih govorov v šolo vstopajo z različno ravnjo obvladovanja učnega jezika, šola pa primanjkljajev, ki izhajajo iz domačega okolja, ne odpravlja dovolj učinkovito. To se kaže tako v vplivu prevladujoče zunajšolske različice slovenščine na oceno pri predmetu slovenščina kot v motiviranosti dijakov za učenje knjižnega jezika, ki bi jo lahko povečali predvsem z refleksijo o vlogi in pomenu tako knjižnega jezika kot neknjižnih govorov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, knjižni jezik, jezikovna prožnost, kultivirani govori, obrobni govori, pouk slovenščine kot prvega jezika, učni jezik
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 233-243
UDK:811.163.6:37.091.3
DOI:10.4312/Obdobja.39.233-243 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:37793283 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.05.2021
Število ogledov:259
Število prenosov:69
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenščina - diskurzi, zvrsti in jeziki med identiteto in funkcijo
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
ISBN:978-961-06-0388-7
COBISS.SI-ID:33858563 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:39
ISSN zbirke:1408-211X
Kraj izida:Ljubljana
Leto izida:2020
Uredniki:Jerica Vogel

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
For students' equal participation in the educational process, it is essential to acquire the language of instruction, which is not any variant of Slovene, but the standard language. Though the speakers of so-called cultivated or marginal non-standard sociolects start school with different levels of proficiency in the standard language, according to the research, the school does not reduce the deficits arising from the domestic background. This is reflected both in the influence of the predominant non-standard sociolect on the grade in the subject Slovene and in the motivation for learning the standard language, which could be increased by reflection on the role of the standard language and non-standard varieties.

Ključne besede:Slovene language, standard language, language flexibilit, cultivated sociolects, marginal sociolects, Slovene as L1 teaching, language of instruction

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj