izpis_h1_title_alt

Characteristics of interactions in foster families by means of art therapy techniques : master's thesis
ID Šipka, Sandra (Avtor), ID Sande, Matej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6628/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Sam prihod kot tudi življenje v rejniški družini je tako za otroke kot tudi za rejnike lahko, ter v večini primerov tudi je, težko in stresno obdobje. Skozi interakcijo se obe strani srečata z izzivi pri nastanitvi, povezovanju in vzpostavitvi zaupanja. Raziskave kažejo, da so skoraj vsi otroci, ki živijo v rejniških družinah, bili izpostavljeni številnim negativnim vplivom pred ločitvijo od matičnih družin. Tako kasneje v rejniških družinah kažejo znake negotovega stila navezanosti, ki skupaj v kombinaciji s pomanjkanjem poznavanja ter razumevanja fenomena navezanosti s strani rejnikov poslabšuje njihov položaj v novem okolju in negativno vpliva na družinske odnose. Nekatere raziskave nakazujejo, da sistematična uporaba tehnik pomoči z umetnostjo ter harmonizacija interakcije skozi ustvarjanje lahko vodi k vzpostavitvi odnosov zaupanja in povezanosti znotraj rejniške družine, ki sčasoma lahko tudi pripomore k razvoju varnega stila navezanosti pri rejencih. Pričujoča raziskava predstavlja uvid v izkušnje rejniške družine v obdobju izvajanja tehnik pomoči z umetnostjo in želi osvetliti komunikacijske vzorce udeležencev, ki vplivajo na razvoj varnega stila navezanosti. Rezultati raziskave potrjujejo, kako pomemben je razvoj zaupanja v rejniških družinah kot sam proces, ki v trenutnih okoliščinah z majhno razpoložljivo podporo ne gre v smeri razvoja varnega stila navezanosti. Z implementacijo pozorno oblikovanega, dolgoročnega programa pomoči z umetnostjo sta lahko medsebojna harmonizacija in povezanost, kot potrjujejo rezultati, v pomoč vsem članom rejniške družine pri procesu vzpostavitve zaupanja ter povezanosti, ki sta ključna pogoja za dobro počutje otrok v nadomestnem varstvu.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:pomoč z umetnostjo, navezanost, rejništvo, interakcija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[S. Šipka]
Leto izida:2020
Št. strani:149 str.
PID:20.500.12556/RUL-125308 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:615.851:7(043.2)
COBISS.SI-ID:53232131 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.03.2021
Število ogledov:567
Število prenosov:36
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Characteristics of interactions in foster families by means of art therapy techniques
Izvleček:
For both children and foster parents, transition into and life in a foster family may be, and often is, a difficult and stressful period. Through mutual interaction, both sides face the challenges related to accommodation, bonding and development of trust. Research suggests that almost all children living in foster families had, before being separated from their biological families, been exposed to multiple negative influences, and later, in foster families, show signs of insecure attachment style, which, in combination with the foster parents’ lack of awareness and understanding of the attachment phenomenon, exacerbates their status in the new environment and negatively affects family relationships. Some research indicates that systematic application of art therapy techniques and harmonisation of mutual interactions through creative work can be conducive to the establishment of relations of trust and closeness within the foster family, which, eventually, may help develop secure attachment in foster children. This research provides insight into the experiences of a foster family during the application of art therapy techniques and seeks to shed light on the participants' communication patterns that influence the development of secure attachment. The results of the research confirm how important the development of trust in foster families is as a process, which in the current circumstances, with little available support, is not taking the direction of developing secure attachment. Mutual harmonization and connection through a carefully designed and long-term implementation of an art therapy program, the results confirm, can be helpful to all members of foster families and facilitate the process of building trust and closeness, key prerequisites for well-being of children in alternative care.

Ključne besede:psychotherapy, psihoterapija

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj