izpis_h1_title_alt

Nekoč pred davnimi časi: Didaktizacija pravljic pri poučevanju angleškega jezika
ID Letnar, Eva (Author), ID Skela, Janez (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (1,46 MB)
MD5: C630897E2821E26DDFC54F9E9DF21651

Abstract
Magistrska naloga se osredotoča na uporabo pravljic pri poučevanju angleškega jezika v slovenskih osnovnih šolah. Cilj naloge je ugotoviti razširjenost uporabe pravljic v tujejezikovnem razredu in analizirati didaktične elemente uporabljenih zgodb. Naloga je razdeljena na dva glavna dela. Teoretični del naloge povzema ključne poglede na temo, saj opredeli pravljice, navede predhodne raziskave, opiše različne razloge za uporabo pravljic pri poučevanju tujega jezika in ponazori postopek vključevanja pravljic v šolsko učno uro. Empirični del naloge je posvečen analizi pravljic v učbenikih, ki se uporabljajo pri pouku osnovnošolskih otrok v Sloveniji. Analiza raziskuje pogostost pravljic v učbenikih, njihove prilagoditve in namen uporabe.

Language:Slovenian
Keywords:književnost, pravljice, poučevanje s pravljicami, pravljice pri poučevanju angleščine, književnost v učbenikih, učbeniki za angleščino kot tuji jezik
Work type:Master's thesis/paper
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2020
PID:20.500.12556/RUL-124570 This link opens in a new window
Publication date in RUL:04.02.2021
Views:1216
Downloads:112
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Once Upon a Time: Didactic Aspects of Fairy Tales in ELT
Abstract:
The MA thesis explores the use of fairy tales in English language teaching in Slovenian primary schools. The aim is not only to determine the extent of using fairy tales in the EFL classroom, but also to analyse the didactic elements of the tales used. The thesis is comprised of two main parts. The theoretical overview brings together the key perspectives on the topic as it defines fairy tales, examines previous research, reviews various reasons for using fairy tales in the language classroom, and revises the process of including stories in lessons. The empirical part of the thesis is dedicated to the analysis of fairy tales in textbooks aimed at primary school students in Slovenia. The analysis examines the frequency, adaptations and use of fairy tales in textbooks.

Keywords:literature, fairy tales, teaching with fairy tales, fairy tales in ELT, literature in textbooks, EFL textbooks

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back