Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Evalvacija metod učenja tujega jezika pri odklepanju zaslona na mobilnih napravah
ID
MITREVSKA, TEODORA
(
Avtor
),
ID
Pogačnik, Matevž
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(3,16 MB)
MD5: 78E2E82198EF6F8959753A5F6D06340A
Galerija slik
Izvleček
Današnji moderni način življenja bi lahko opisali kot zelo dinamičen, pri čemer nam vedno primanjkuje časa za naše hobije. Nekateri si želijo več časa za šport, drugi čas za prijatelje, tretji pa delajo na osebnih ciljih kot je na primer. učenje novega jezika. Dandanes imamo številne metode za učenje jezikov, bodisi tradicionalne (npr. tečaji, knjige in filmi), bodisi bolj moderne (npr. online tečaji in mobilne aplikacije). Učinkovitost naštetih metod je odvisna od njihovega uporabnika. Pri uspehu vsakega posameznika ima veliko vlogo vloženi čas za učenje. Ampak kaj storiti, ko si posamezniki ne morejo vzeti veliko časa za učenje? To diplomsko delo predstavlja rešitev tega problema s pristopom mikro učenja (ang. microlearning). Pri mikro učenju je snov razdeljena na majhne enote, katere se večkrat ponovi v kratkem časovnem obdobju. Glavna prednost takega pristopa k učenju je, da se uporabnik uči brez prevelikega napora, pri čemer pa je učenje še vedno učinkovito na dolgi rok. Prednosti takega pristopa so torej očitne: posamezniki naj ne bi porabili veliko časa za učenje, snov pa naj bi si lažje zapomnil zaradi jemanja v manjših enotah. Kljub temu ima tak pristop tudi svoje pomanjkljivosti. Način učenja je velikokrat odvisen od same snovi oziroma področja. Obstaja veliko primerov, ko snov ni mogoče razbiti na majhne enote; na primer ko razdeljena snov ne bi bila zaključena in imela smisla. Prav tako metoda ne podpira poglobljeno učenje, npr. lahko se naučimo osnovnega sporazumevanja v tujem jeziku ali bogatimo besedišče, vendar pa se ne moremo naučiti tuje književnosti [2]. Uporaba pametnih telefonov za učenje ni nova, saj obstajajo številne aplikacije za učenje jezikov, e-knjige, avdio in video posnetek ipd. Glavna prednost pametnih telefonov je njihova mobilnost. Mobilni telefoni nas spremljajo ves dan, vsak dan. Poleg tega so pametne naprave nadomestile veliko drugih predmetov kot npr. koledarje, ure, foto albume, kamere, radio ter pogosto tudi osebne računalnike. Danes sploh ni nenavadno da mobilne telefone uporabljamo za brskanje interneta, pošiljanje mailov, pisanje poročil itd. Zakaj jih potem ne bi uporabljali za učenje jezika? Raziskava, ki jo je opravil Winnick s sodelavci [1], je pokazala, da ima povprečen uporabnik 2617 interakcij s telefonom na dan, pri čemer imajo pogostejši uporabniki celo do 5427 interakcij na dan. Raziskava je tudi pokazala, da je 47% teh interakcij pri odklepanju zaslona. Ta podatek nam je dal misliti, če bi lahko to veliko in pogosto število interakcij pri odklepanju zaslona kako dodatno izkoristili uporabniku v prid. Glavna ideja diplomskega dela je bila združiti tehniko mikro učenja tujega jezika z odklepanjem zaslona na pametnih telefonih. Za ta namen smo raziskali tehnike mikro učenja, ki se uporabljajo v mobilnih aplikacijah, in metode odklepanja mobilnih naprav, ki jih uporabniki najpogosteje uporabljajo. Na podlagi tega smo razvili prototipe za odklepanje zaslona, ki združujejo različne tehnike mikro učenja tujega jezika in načine odklepanja zaslona. Tehnike učenja so bile definirane na sledeči način: - Zaznava besede (ang. check word) - uporabnikova naloga je, da zazna informacijo prikazano na zaslonu in nadaljuje z odklepanjem telefona. - Vprašanje z več izbirami (ang. multiple choice) - uporabnikova naloga je, da zazna informacijo prikazano na zaslonu, ter pri tem odgovori na kratko vprašanje, kjer izbere pravilni odgovor izmed ponujenih. Uporabnik nato dobi povratno informacijo ali je izbral pravilno. - Grajenje stavkov (ang. sentence building) - uporabnikova naloga je, da iz ponujenih besed zgradi stavek v tujem jeziku. Ključno je, da je sestavljeni stavek pomensko smiseln. Uporabnik nato dobi povratno informacijo ali je stavek sestavljen pravilno ali ne. Navedene tehnike mikro učenja so bile kombinirane z različnimi interakcijami pri odklepanju zaslona, ki ustrezajo različnim načinom odklepanja mobilnih naprav: - Večkratni pritisk (ang. multiple tap) - pritisk na več mest na zaslonu, kar ustreza odklepanju telefona z vnosom gesla (PIN koda). - Enojen pritisk (ang. single tap) - pritisk na eno mesto na zaslonu, kar ustreza odklepanju telefona na podlagi prstnega odtisa. - Podrsaj (ang. single swipe) - podrsanje po zaklenjenem zaslonu odklene napravo - Vnos vzorca (ang. connected swipe) - povezava v pravilnem vrstnem redu več pik na zaslonu odklene telefon. Za testiranje prototipov je bila izvedena uporabniška študija. V sklopu študije so udeleženci testirali vsakega od prototipov in pri vsakem odgovorili na tri ključna vprašanja, in sicer: 1. Ali je prototip enostaven za uporabo? 2. Ali je bila interakcija prijetna oziroma zabavna? 3. Ali bi tak način učenja jezika uporabiljali na svojem telefonu? Poleg navedenih vprašanj so bili udeleženci spodbujani, da razmišljajo naglas in komentirajo prototipe, tako da so podatki uporabniške študije kvalitativne narave. Da bi raziskali ali obstajajo dodatne povezave med uporabniki in različnimi prototipi, so udeleženci podali še dodatne informacije, in sicer: spol, starost, največje doseženo izobraževanje, trenutni poklic, kateri operacijski sistem uporabljajo na svoji mobilni napravi, način odklepanja mobilne naprave, ki ga trenutno uporabljajo, in ali se trenutno učijo tuji jezik. Cilj uporabniške študije je bil, ugotoviti uporabnost predstavljenega pristopa k učenju tujega jezika. Pri tem sta se nalogi zaznava besed in vprašanje z več izbirami izkazali, da se lahko kombinirata s skoraj vsemi interakcijami odklepanja. Redko sta povzročali zmedo in kar je najpomembneje, nista povzročali frustrirajočega učinka, vendar sta se uporabnikom zdeli zanimivi. Pri nalogi vprašanja z več izbirami so se udeleženci počutili, kot da igrajo igro. Študija je pokazala, da vsaka naloga s preveč koraki, brez vizualnih elementov in preveč možnosti lahko povzroči negativen učinek. Majhnemu odstotku udeležencev so bile take vrste nalog celo všeč, saj so bili prepričani, da na ta način odnesejo največ. Prav tako jim je bilo všeč, da jim je naloga predstavljala izziv. Uporaba grafičnih elementov se je izkazala za pomembno, saj naj bi bila včasih ključna pri razumevanju tuje besede. Nalogi zaznava besede in vprašanje z več izbirami sta bili tudi opisani kot hitri in enostavni. Nasprotno pa velja za nalogo grajenja stavkov, saj je naloga delovala preveč zapleteno in zahtevala dodatno koncentracijo ter čas. Nekateri od uporabnikov so bili mnenja, da bi bila sicer naloga zanimiva, če bi bila uporabljena znotraj posebne aplikacije za učenje jezika, ne pa na pri odklepanju zaslona. Med študijo so bile ugotovljene razlike v celotnem pristopu med udeleženci, ki so se pred kratkim ali se trenutno učijo novega jezika, in tistimi, ki se ga ne. Ti dve skupini sta se večinoma razlikovali po motivaciji za reševanje nalog. Udeleženci, ki so se skušali naučiti novega jezika, so se dodatno potrudili in jih dodaten čas porabljen za rešitev naloge ni motil. Udeleženci, ki se niso učili novega jezika, so bili bolj osredotočeni na čas odklepanja in manj potrpežljivi kot udeleženci iz prve skupine. Udeleženci, ki so se učili novega jezika, so dali tudi predloge o možnih izboljšavah, ki bi vplivale na hitrost odklepanja. Primer takega predloga je bil povečanje časa prehoda med zaklenjenim zaslonom in začetnim zaslonom. To bi povzročilo počasnejše odklepanje naprave, vendar bi na ta način imeli več časa, da si uporabnik zapomni informacijo. Druga skupina udeležencev, je pogosto predlagala izboljšave, ki bi vplivale na pozicioniranje elementov na zaslonu, da bi uporabnik hitro zaznal informacijo in čim hitreje odklenil napravo. To nakazuje, da je učinkovitost učenja odvisna tudi od motivacije uporabnika. Na splošno je izvajanje učnih dejavnosti na zaklenjenem zaslonu pokazalo velik potencial za prihodnjo uporabo. Vendar zaradi določenih omejitev sklepamo, da niso vse vrste učnih nalog primerne za izvajanje pri odklepanju zaslona. Kratke naloge, ki ne obremenjujejo uporabnika, so se izkazale, da dobro služijo svojemu namenu. Poleg številnih prednosti, ima ta koncept tudi nekaj omejitev. Hitrost odklepanja oziroma čas porabljen za odklepanje mobilne naprave ima pomembno vlogo pri uporabnosti tega koncepta. Pri načrtovanju nalog za odklepanje zaslona moramo biti zelo pazljivi, saj naj naloge ne bi preveč obremenjevale uporabnika, čigar primarna aktivnost je odklepanje mobilne naprave, sekundarna pa učenje tujega jezika. Prav tako določene metode avtentikacije (PIN koda in odklepanje z vnosom vzorca) zasedejo veliko prostora na zaslonu, kar nam ne dovoli pozicioniranje dodatnih elementov za namen učenja. Zaslon nagneten z veliko elementi pa povzroči slabo uporabniško. Načrtovanje nalog, ki bi se dobro ujemale z odklepanjem s prstnim odtisom, se je izkazalo zahtevno. Problem je v tem, da senzor za zaznavanje prstnih odtisov ni pozicioniran na enakem mestu na vseh mobilnih napravah. Od položaja senzorja je prav tako odvisno, s katerim prstom bomo napravo odklenili. To pomeni, da bodo interakcije izvedene z različnimi prsti, čemur bi se morala aplikacija prilagoditi. Na podlagi rezultatov raziskave smo prišli do nekaj predlogov, kako bi lahko izboljšale pristop mikro učenja tujega jezika pri odklepanju zaslona. Za začetek bi lahko dodali gumb, ki bi preskočil reševanje nalogein takoj odklenili napravo. Čeprav bi tak dodatek upočasnil proces učenja, bi lahko preprečil frustracije, kadar se uporabnikom mudi pri odklepanju svoje naprave. Druga možna izboljšava bi bila prikaz prevoda tuje besede na zahtevo. Tako bi uporabniki lahko testirali svoje znanje oziroma ga utrdili, če je informacija znana. Z novimi tehnologijami lahko uporabnikom sporočimo napake pri reševanju preko aktuatorjev v telefonu (ang. tangibles) kot so npr. vibracije. S tem bi dosegli manjšo obremenitev zaslona ter lažje bi dosegli osredotočenost uporabnika na nalogo.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
pametni telefoni
,
učenje
,
mikro učenje
,
interakcija
,
jeziki
,
metode avtentikacije
,
odklepanje zaslonov
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Organizacija:
FE - Fakulteta za elektrotehniko
Leto izida:
2020
PID:
20.500.12556/RUL-120775
Datum objave v RUL:
25.09.2020
Število ogledov:
770
Število prenosov:
128
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Evaluating Vocabulary Learning Interaction Techniques for the Lockscreen
Izvleček:
While we try to juggle our responsibilities and find a gap in our schedule to dedicate it to learning, we often find ourselves in a situation where we are simply unable to do so. With technology moving forward, traditional classrooms are often replaced by virtual ones and classical language learning courses - by applications. All with the intention to make it more convenient and less time consuming for people who use these tools in order to achieve their goals. It is no wonder that language learning applications are a popular choice, since they provide mobility and learning content at a low, or no cost. Taking a deeper insight into this topic, a question arises on further optimisation of the learning process via mobile applications. Here, we found potential for implementation of learning activities on the lock screen - where users spend a fair amount of time, when using their smartphones. The learning activities were presented in form of multiple choice questions, tasks ( as sentence building) and information presentation - simply reading the presented. By performing a study and testing learning tasks, we show that pairing a learning task with the user's authentication method of choice, can be a potential popular way of learning and replacing traditional applications. Not only, the users didn't mind solving a small task while unlocking, they also found it enjoyable and very much game-like. This paper also discusses the certain limitations that this concept has, but most importantly - it offers motivation on future work and suggestions for improvement.
Ključne besede:
smartphones
,
learning
,
microlearning
,
interaction
,
languages
,
authentication methods
,
screen unlocking
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj