izpis_h1_title_alt

Uresničevanje dvojezičnega izobraževanja gluhih otrok v slovenskem šolskem sistemu
ID Pavlič, Matic (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-R91FWJ79 This link opens in a new window

Abstract
Pristopi k izobraževanju gluhih otrok se razlikujejo glede na učni jezik in vključenost v večinsko okolje. Slovenski izobraževalni sistem ne omogoča vsem gluhim otrokom zadostnega stika s polno zaznavnim jezikom, da bi lahko nemoteno usvojili prvi jezik, v literaturi pa se premalo poudarja nova spoznanja o dvojezičnem oziroma dvomodalnem usvajanju znakovnega in govornega jezika. Oboje predstavlja ta članek, ki se zavzema za popolno uresničitev dvojezičnega izobraževanja gluhih in podaja razloge za tak pristop.

Language:Slovenian
Keywords:slovenski znakovni jezik, dvojezično izobraževanje, otroci s posebnimi potrebami, polžev vsadek, inkluzija
Work type:Scientific work
Typology:1.02 - Review Article
Organization:PEF - Faculty of Education
Year:2018
Number of pages:Str. 251-262
Numbering:Letn. 11, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-120654 This link opens in a new window
UDC:81:37.014
ISSN on article:1855-6302
COBISS.SI-ID:299841792 This link opens in a new window
Publication date in RUL:25.09.2020
Views:688
Downloads:64
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a journal

Title:Slavia Centralis
Publisher:Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru, Oddelek za slovanske jezike in književnosti, Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru, Oddelek za slovanske jezike in književnosti, Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
ISSN:1855-6302
COBISS.SI-ID:244480000 This link opens in a new window

Secondary language

Language:English
Title:Advances in bilingual education for deaf children in Slovenia
Abstract:
Deaf children may receive different types of education that differ with respect to the language used in class and the degree of inclusion in ordinary school system. In Slovenian schools, the deaf children are not necessarily provided with an input of a fully perceivable language while the professionals do not receive enough updated information about the advances in bilingual and bimodal education of the deaf. This article aims to fill these two gaps and put forth the arguments for above mentioned approach.

Keywords:special education, deaf, pouk po prilagojenem programu, gluhi

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back