Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Senzorična analiza čokolade s panelom potrošnikov
ID
Lozar, Simon
(
Avtor
),
ID
Bertoncelj, Jasna
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,31 MB)
MD5: BE8F87E027960E4327978EAF90292C73
DOCX - Priloga,
prenos
(402,38 KB)
MD5: B8409ED499F1FD8B336B0EAA44354268
DOCX - Priloga,
prenos
(97,60 KB)
MD5: 099F915F42925C6C40441C76CB1273AE
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo
spodaj
.
Galerija slik
Izvleček
Senzorična analiza čokolade je pogosto predmet raziskav, vendar večinoma s panelom šolanih preskuševalcev. Raziskav senzorične analize čokolade s potrošniki pa je relativno malo, nekatere predstavljamo v diplomskem delu. Uporablja se lahko najrazličnejše metode in tehnike: označi vse kar ustreza, hedonske lestvice, profiliranje po lastni presoji, EsSense Profile®, in druge, pogosto so vključeni tudi vprašalniki o pogostosti uživanja čokolade. Podatke, ki jih dobimo s strani potrošnikov, lahko uporabimo za analizo sprejemljivosti čokolade, občutkov ob uživanju in kako bo sprejeta določena vrsta čokolade na trgu. S panelom potrošnikov, ki so podali opisnike za čokolado, so izdelali senzorični leksikon in ga vizualno upodobili s senzoričnim kolesom. Kolo je sestavljeno iz štirih glavnih kategorij, razdeljenih na 21 podkategorij, ki vsebujejo 61 opisnikov za belo, mlečno in temno čokolado. Kolo je uporabno v industriji čokolade za razvoj novih živil, spremljanje kakovosti in zagotavljanje kakovosti. Z merjenjem čustvenega odziva ugotovimo kako čokolada vpliva na potrošnike, ali so ob uživanju srečni, zadovoljni, nostalgični in ali zaznajo druga pozitivna čustva in občutke. Čustva imajo močan pomen pri nakupu čokolade in rezultate teh raziskav lahko proizvajalci čokolade uporabijo za razvoj različnih vrst čokolad, ki bodo čim bolj sprejemljive za potrošnike.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
čokolada
,
senzorična analiza
,
senzorične lastnosti
,
senzorični leksikon
,
senzorično kolo
,
senzorično ocenjevanje
,
strokovni panel
,
potrošniki
,
senzorična sprejemljivost
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
BF - Biotehniška fakulteta
Založnik:
[S. Lozar]
Leto izida:
2020
PID:
20.500.12556/RUL-119907
UDK:
543.92:663.91
COBISS.SI-ID:
32201731
Datum objave v RUL:
13.09.2020
Število ogledov:
3522
Število prenosov:
405
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Sensory analysis of chocolate with consumer panel
Izvleček:
Sensory analysis of chocolate is often the topic of research, usually performed with a panel of trained sensory assessors. There is relatively little research available on sensory analyses of chocolate with consumers and some will be presented in bachelor`s thesis. There are various methods in use: check all that apply, hedonic scales, free choice profilling, EsSense Profile® and others, often also questionnaires concerning the frequency of chocolate consumption. The results obtained from the consumers can be used to analyse the acceptability of chocolate, the sensations during consumption of chocolate and how a particular type of chocolate will be accepted on the market. Through the use of consumer panel that provided descriptors for chocolate, a sensory lexicon for chocolate was created and visualized with a sensory wheel. The chocolate sensory wheel consists of four main categories, divided into 21 subcategories which contain 61 descriptors for white, milk and dark chocolate. Sensory wheel is applicable in the chocolate industry for development of new products, quality control and quality assurance. By measuring emotional responses, we learn how chocolate can affect the consumers and their feelings during consumption. Emotions play important role in buying chocolate and the results of their research can be used in chocolate industry to create a chocolate that will be most acceptable for consumers.
Ključne besede:
chocolate
,
sensory analysis
,
sensory properties
,
sensory lexicon
,
sensory wheel
,
sensory evaluation
,
expert panel
,
consumers
,
sensory acceptability
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Datoteke
Podatki se nalagajo...
Nazaj