izpis_h1_title_alt

Doživljanje razlik med spoloma v tretji triadi osnovne šole : diplomsko delo
ID Nardin, Janja (Avtor), ID Leskošek, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,20 MB)
MD5: D7BE992845C227F8B2878264ECC9A81A

Izvleček
V osnovnošolskem izobraževanju se lahko pogosto srečamo z izkušnjami učencev in učenk, ki doživljajo diskriminacijo zaradi svojega spola. Nekateri učenci in učenke razlike med spoloma opazijo bolj, drugi manj. Na to, kako bodo učenci in učenke doživljali svoj spol, vpliva več dejavnikov. Med pomembnejšimi so primarna in sekundarna socializacija, pomembno vlogo pa imajo tudi učitelji. V diplomski nalogi je predstavljeno doživljanje razlik med spoloma med učenci v tretji triadi osnovne šole. V teoretičnem delu sem se osredotočila na definicijo spola ter razliko med biološkim in družbenim spolom. S spolom sem povezala tudi socializacijo, tako primarno kot sekundarno, v nadaljevanju pa sem predstavila spolne stereotipe in mite o materinstvu. Predstavila sem tudi zakonsko podlago za doseganje enakosti med spoloma, na koncu teoretičnega dela pa sem pisala še o osnovnošolskem izobraževanju. Bolj natančno sem opisala, kaj je namen osnovnošolskega izobraževanja, ter o feminizaciji šolanja in »krizi moškosti«. Opisala sem tudi prikrite spolne neenakosti v izobraževanju in diskriminacijo v šoli. V družbi velja splošno prepričanje, da je enakost spolov v izobraževanju dosežena, čeprav temu še zdaleč ni tako. Spolne neenakosti se v šolstvu pojavijo tako v izobraževanju kot tudi pri strokovnem kadru, kjer je očitna prevlada žensk. V drugem, empiričnem delu diplomskega dela, sem predstavila metodologijo in rezultate. Raziskava, ki sem jo izvedla, je kvantitativna in deskriptivna. Anketo sem izvedla na Osnovni šoli Martina Krpana v Ljubljani. Merski instrument v raziskavi je vprašalnik, populacijo predstavljajo vsi učenci sedmega, osmega in devetega razreda osnovne šole v Sloveniji v šolskem letu 2019/2020. Metoda zbiranja podatkov je anketiranje. Podatke sem obdelala na kvantiteten način s pomočjo programa 1KA in zbirne tabele. V praktičnem delu sem predstavila rezultate raziskave, ki sem jo izvedla med učenci tretje triade. Glavne ugotovitve diplomskega dela so, da so fantje za svoja dejanja večkrat in hitreje kaznovani ter so večkrat že dobili slabo oceno zaradi tega, ker so fantje. Punce so že večkrat dobila boljšo oceno kot fantje zaradi svojega spola. Doživljanje razlik med spoloma je v našem šolskem sistemu še vedno prisotno in se kaže predvsem pri ocenjevanju, kaznovanju in diskriminaciji na podlagi spola. Fantje in punce ne ločujejo strogo med predmeti, ki naj bi bili bolj primerni za določen spol. Tako fantje kot punce so večinoma mnenja, da so predmeti v šoli primerni za oba spola. V sklepnem delu sem navedla nekaj predlogov, ki izhajajo iz prebrane literature in mojega raziskovanja. Najbolj ključnega pomena za nadaljnje delo se mi zdi sodelovanje šolske svetovalne službe, učiteljev, učencev in staršev. Potrebnega je veliko pogovora o doživljanju spola, razlik med spoloma v izobraževanju, o diskriminaciji ter drugačni obravnavi na podlagi spola.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:biološki in družbeni spol, razlike med spoloma, osnovna šola, kaznovanje, diskriminacija zaradi spola
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[J. Nardin]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-118878 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:35460867 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:01.09.2020
Število ogledov:1561
Število prenosov:191
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Experiencing gender differences in the third triad of elementary school
Izvleček:
In primary education, we often come across pupils, who are experiencing discrimination based on their gender, some of them more often than others. Different factors have influence on how pupils will experience their gender. Some of the most important ones are primary and secondary socialization and also teachers in primary schools. This thesis is an insight into experiencing gender differences among pupils in the third triad of elementary school. Th theoretical segment focuses primarily on the definition of gender and its differentiation from the term sex. Furthermore, the correlations between gender and socialization as well as gender stereotypes are explored within this section. There is a general belief in society, gender quality is already achieved in education but the reality is far from that. Gender inequality is a part of education as well as part of the profession of teachers, where there is an obvious dominance of women. The legal groundwork for achieving gender equality is displayed and primary education discussed. The findings of my research are exhibited in the practical part. The research is quantitative and descriptive. I did my survey in Martina Krpana primary school in Ljubljana. The measuring tool in my research is questionnaire. All pupils of seventh, eighth and ninth grade in Slovenia in the school year 2019/2020 represented my population. I processed the date gained in the research in a quantitative way with help of online platform 1KA and summary table. I have come to the conclusion that boys are more commonly punished more often and more severely than girls for the same misdemeanors and that they more frequently receive bad grades due their gender. Diametrically opposed to this girls more often get better grades than boys due to their gender. In conclusion I listed a few propositions for improvement based on the knowledge this research has provided. The most crucial part for further work is cooperation between school social workers, teachers, pupils and parents. There is a need to talk about experiencing gender, differences between genders in education and discrimination based on gender.

Ključne besede:gender and sex, differences between genders, primary school, punishment, discrimination based on gender

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj