Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Vrednotenje uporabniške izkušnje v industrijski simulaciji v navidezni resničnosti
ID
Bogataj, Marjan
(
Avtor
),
ID
Guna, Jože
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(3,25 MB)
MD5: 3C2B860BF681CBC684727C45B617DFDE
Galerija slik
Izvleček
Razvoj aplikacij za tehnologijo navidezne resničnosti je podoben kot za računalnik (uporablja ista orodja), a vključuje popolnoma drugačno interakcijo uporabnika z okoljem. Določene rešitve, ki so smiselne na do sedaj že ustaljenih napravah (računalnik, pametni telefon) niso nujno primerne tudi za navidezno resničnost. V delu raziskujem uporabo navidezne resničnosti za potrebe industrijskega izobraževanja. Izdelek je simulacija v navidezni resničnosti, v kateri je cilj po predpisanem postopku očistiti industrijsko linijo. Navidezna resničnost je postala šele v zadnjih letih dostopna širši publiki, tako da za večino ljudi predstavlja novost. Iz tega razloga sem hotel preveriti tudi uporabniško izkušnjo pri rokovanju s simulacijo, saj tehnologija prinaša sabo določene prednosti, a tudi slabosti. Se uporabniki pri rokovanju z navidezno resničnostjo počutijo kompetentne? Kaj vpliva na slabost, vrtoglavico, in druge neželene učinke uporabe? Jih je mogoče na kak način zmanjšati? Tekom raziskovanja bom poskušal odgovoriti na ta vprašanja. V prvih poglavjih je predstavljena kratka zgodovina navidezne resničnosti ter sodobne naprave. Sledi opis uporabljenih orodij ter opis izdelka. Na koncu predstavim uporabniško izkušnjo na splošno ter opišem moj postopek izvajanja ter rezultate.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
navidezna resničnost
,
uporabniška izkušnja
,
slabost v navidezni resničnosti
,
simulacija
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Organizacija:
FE - Fakulteta za elektrotehniko
Leto izida:
2020
PID:
20.500.12556/RUL-117320
Datum objave v RUL:
06.07.2020
Število ogledov:
1991
Število prenosov:
289
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
BOGATAJ, Marjan, 2020,
Vrednotenje uporabniške izkušnje v industrijski simulaciji v navidezni resničnosti
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 8 julij 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=117320
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Evaluation of user experience in industrial simulation in virtual reality
Izvleček:
The development process of virtual reality applications is similar to that of computer applications (using the same tools), but it involves completely different user interactions with the environment. Certain solutions that make sense on already established devices (computer, smartphone) are not necessarily suitable for virtual reality. In this thesis, I explore the use of virtual reality for the needs of industrial education. The result is a virtual reality simulation, in which the aim is to clean an industrial production line according to the prescribed procedure. Virtual reality has only become accessible to a wider audience in recent years, making it a novelty for most people. For this reason, I also wanted to evaluate the user experience of the simulation, as the technology brings with it certain advantages but also disadvantages. Do users feel competent in a virtual reality environment? What affects nausea, dizziness, and other side effects of use? How can they be reduced? I will try to answer these questions with my research. The first chapters present a brief history of virtual reality and modern devices, followed by a description of the tools used and an overview of the simulation. Finally, I briefly present an overview of what user experience is, describe my implementation process and interpret the results of the study.
Ključne besede:
virtual reality
,
user experience
,
virtual reality sickness
,
simulation
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
PROFILES - WP3: Stakeholders involvement and interaction
PROFILES - WP3: Stakeholders involvement and interaction
PROFILES - WP3: Stakeholders involvement and interaction
Ugotavljanje učinkovitosti uporabe vizualizacijskih elementov pri pouku naravoslovja s pomočjo pedagoškega raziskovanja
Položaj študentov
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Učni načrt
Učni načrt
Učni načrt
Didaktični pristopi pri poučevanju predmeta spoznavanje okolja v tretjem razredu osnovne šole
Uspešnost tradicionalnih učnih metod pri vnašanju sodobnih znanstvenih dognanj v osnovnošolski pouk fizike
Nazaj