Podrobno

Učinki participacije učencev v slovenskih osnovnih šolah : magistrsko delo
ID Istenič, Aleš (Avtor), ID Švab, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,21 MB)
MD5: 3E8D6B942DEB042BB856CE4D47DFD858

Izvleček
Spoštovanje otrokovih pravic je v današnjem času izjemno pomembno področje, ki mu družba namenja vse večjo pozornost. Ena iz med temeljnih otrokovih pravic je tudi pravica do participacije. V magistrskem delu ugotavljam, da ni vsako sodelovanje otrok tudi že resnična participacija. V kolikor je otrokom omogočeno zgolj, da sodelujejo, vendar pa njihovo sodelovanje ne vpliva na odločitve, ki so sprejete, je takšna participacija zgolj navidezna in zavajajoča. Ključno je, da zaposleni na šoli mnenje učencev poslušajo in jim omogočijo, da vplivajo na odločitve, ki so sprejete. Analiza odgovorov učencev v fokusnih skupinah je pokazala, da se učenci v OŠ pri nas z otrokovimi pravicami pri pouku seznanijo. Učenci v šoli lahko izrazijo mnenje predvsem kot odziv na neko dogajanje, če se na primer pritožijo, redko pa so vključeni v načrtovanje učnega procesa in sprejemanje pomembnejših odločitev na šoli. Na nekaterih področjih učenci tudi ne prejmejo povratnih informacij na mnenje, ki ga izrazijo, kot je to na primer pri izpolnjevanju anket.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Učenci, participacija, učinki
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Istenič]
Leto izida:2020
Št. strani:61 str.
PID:20.500.12556/RUL-117246 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:21992195 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.07.2020
Število ogledov:1946
Število prenosov:215
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
ISTENIČ, Aleš, 2020, Učinki participacije učencev v slovenskih osnovnih šolah : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : A. Istenič. [Dostopano 16 marec 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=117246
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The effects of participation of pupils in Slovenian primary schools
Izvleček:
Respecting children’s rights is nowadays an extremely important field, to which society is paying increasing attention. One of the fundamental rights of the child is the right to participation. In the master’s thesis, I find that not every participation is already a true participation. If it is possible for children only to participate, but their participation does not affect the decision making, such participation is only apparent and misleading. It is crucial that adults listen to the opinion of children and provide feedback and make it possible that their opinion affects the final decisions. An analysis of the answers of children in focus groups has shown that primary school pupils in Slovenia get acquainted with children’s rights during class. Pupils in school are allowed to express their opinion as a reaction to events in the school, while they are rarely included into planning of the learning process. In some fields, where children provide their opinion, like in the case of surveys, pupils do mostly not receive feedback about the results of the survey.

Ključne besede:Pupils, participation, effects

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Učenci z motnjami avtističnega spektra v osnovni šoli
  2. Učenci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti pri pouku zgodovine v osnovni šoli
  3. Nadarjeni učenci pri pouku zgodovine v osnovni šoli
  4. Otroci z avtističnimi motnjami
  5. Obravnava občutljivih tem pri pouku zgodovine v osnovni šoli
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Strategije dela z otroki z avtističnimi motnjami v osnovni šoli
  2. Možnosti za inkluzivno vzgojo in izobraževanje otrok z Downovim sindromom v Sloveniji
  3. Medvrstniški odnosi in učenci z avtističnimi motnjami v osnovni šoli
  4. Socialne zgodbe kot podpora učencu z avtističnimi motnjami v prvem razredu osnovne šole
  5. Usposobljenost pedagoških delavcev za delo z otroki s posebnimi potrebami v redni osnovni šoli

Nazaj