izpis_h1_title_alt

Ženski glas v makedonski poeziji : diplomsko delo
ID Vilčnik, Vinsent (Avtor), ID Subiotto, Namita (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1007,40 KB)
MD5: 6B3E19A4092C0E7008F957F1A053137D

Izvleček
V diplomski nalogi Ženski glas v makedonski poeziji se na temelju prve in edine antologije sodobnih makedonskih pesnic Ova e moeto posledno molčenje – panorama na aktuelni sovremeni makedonski poetesi (2016) lotevam preučevanja sodobne makedonske ženske poezije. V prvem poglavju sem na kratko orisala začetke makedonske poezije ter nadaljevala z opisom prvih mejnikov v sodobni makedonski ženski poeziji, ki segajo vse tja v srednji vek do narodnega petja in se nadaljujejo preko prve pesniške zbirke Evgenije Šuplinove Grešnica (1960) do antologije OEMPM. V osrednjem delu sem najprej predstavila splošno zasnovo OEMPM in se nato osredotočila predvsem na motivsko-tematsko analizo pesmi, zbranih v dotični antologiji. Jezikovno-stilskih določnic sem se le dotaknila ter ob tem kot specifični lastnosti obravnavane poezije poudarila pogosto prisotnost dialoga ter medbesedilnosti. V poglavju motivsko-tematska analiza sem izpostavila 12 (sklopov) motivov, ki so najpogostejši v obravnavanih pesmih: ljubezen, položaj ženske v družbi, izpovedna motivika, motiv minljivosti in spominov, motiv spanca in sanj, molk, motiv pesništva oz. poezije, narava, mesto, motiv ljudske tradicije, zgodovinski (antični) motivi ter svetopisemski motivi. Prisotnost posameznega motiva sem ponazorila z najbolj nazornimi primeri verzov iz antologije OEMPM. V zadnjem poglavju sem predstavila tudi odzive, ki jih je bila deležna antologija OEMPM, ki pa so na žalost kljub njeni revolucionarnosti in velikemu pomenu za sodobno makedonsko žensko poezijo bili dokaj skromni. Pa vendar na podlagi celotne analize v zaključku prihajam do sklepa, da je objava antologije OEMPM ogromen korak k postavitvi makedonskih pesnic ob bok makedonskim pesnikom in tako ključnega pomena za razvoj ženske poezije v Makedoniji.

Jezik:Makedonski jezik
Ključne besede:antologija, makedonska književnost, makedonska poezija, poezija, ženska poezija
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[V. Vilčnik]
Leto izida:2020
Št. strani:72 str.
PID:20.500.12556/RUL-117028 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.3-1.09
COBISS.SI-ID:41440003 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.06.2020
Število ogledov:1281
Število prenosov:175
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Female Voice in Macedonian Poetry
Izvleček:
For this diploma thesis, titled “The Female Voice in Macedonian Poetry”, I undertook a study of contemporary Macedonian women’s poetry based on “Ova e moeto posledno molčenje – panorama na aktuelni sovremeni makedonski poetesi” (2016). In the first chapter, I briefly outlined the beginnings of Macedonian poetry in general and went on to describe the first milestones in contemporary Macedonian Women poetry, which extend from the Middle Ages to folk singing and continue through to first Macedonian Women's poetry collection “Grešnica” (1960) by Evgenija Šuplinova and to the OEMPM anthology. In the middle part of my thesis, in order to analyse the OEMPM anthology, I firstly presented a general outline of it and then I focused mainly on a motif-thematic analysis of the poems collected in the anthology in question. I briefly touched on the linguistic and stylistic characteristics of the poems while emphasising the frequent presence of dialogue and intertextuality as specific features of the poetry under consideration. In the chapter on motif-thematic analysis, I highlighted a set of 12 motifs that are the most common in the discussed poems: love, the position of women in society, confessional motifs, motifs of transience and memories, motifs of sleep and dreams, silence, self poetry, nature, city, motifs of folk tradition, historical (ancient) motifs and biblical motifs. I explained the existence of each motif with the most illustrative examples of verses from the OEMPM anthology. In the last chapter of this diploma thesis, I presented the results found in the OEMPM anthology, which despite its revolutionary nature and great importance for contemporary Macedonian women’s poetry, were rather modest and unremarkable. However, based on the entire analysis, I have come to the conclusion that the publication of the OEMPM anthology is a huge step towards placing Macedonian poetesses alongside Macedonian poets, and thus is crucial for the development of women’s poetry in Macedonia.

Ključne besede:anthology, Macedonian literature, Macedonian poetry, poetry, women’s poetry

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj