izpis_h1_title_alt

Prepoznavanje obremenjujočih izkušenj otrok v vrtcih in šolah in odzivi nanje
ID Valenti, Kristina (Avtor), ID Mešl, Nina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,83 MB)
MD5: 6DC02B461148B96BAEDD6B00FEC86CFD

Izvleček
Vrtec in šola predstavljata instituciji, v kateri vstopi večina otrok oz. vsi otroci, kar pomeni, da se šolski strokovni delavci neizogibno srečujejo tudi z različnimi obremenjujočimi izkušnjami otrok in so z njimi vsakodnevno v neposrednem stiku. V teoretičnem uvodu magistrskega dela predstavim izraz obremenjujoče izkušnje v otroštvu, študijo ACE in posledice obremenjujočih izkušenj ter predstavim predloge za pomoč otroku z obremenjujočo izkušnjo. V nadaljevanju predstavim opredelitve travme različnih avtorjev, travmatičnega dogodka in spomina, retravmatizacijo in sekundarno travmo. Pišem o posledicah travme, pristopu, utemeljenem na razumevanju travme, ter odpornosti. Na koncu predstavim pomen šole pri ravnanju s travmo ter temo povežem s socialnim delom. V metodološkem delu predstavim ugotovitve kvalitativne raziskave, ki temelji na šestih fokusnih skupinah (tri fokusne skupine so bile izvedene v vrtcu, tri pa v osnovni šoli v različnih krajih v Sloveniji), kjer je sodelovalo skupno 43 udeležencev. Pri raziskovanju me je zanimalo predvsem, kako vzgojitelji/-ce, učitelji/-ce in svetovalni/-e delavci/-ke razumejo izraz obremenjujoče izkušnje v otroštvu, kako se z njimi srečujejo pri svojem delu, katere prepoznavajo kot najpogostejše, kako prepoznavajo posledice obremenjujočih izkušenj na življenje otrok in odraslih. Zanimale so me tudi njihove strategije ukrepanja pri spopadanju s to problematiko pri delu, kako se čutijo usposobljene za ukrepanje in kaj bi še potrebovale za lažje prepoznavanje in ukrepanje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:ACE, travma, TIC, vzgoja in izobraževanje, pomoč otroku, obremenjujoče izkušnje v otroštvu, posledice travme
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-116187 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.05.2020
Število ogledov:1352
Število prenosov:314
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Identifying and Responding to Adverse Childhood Experiences in the Kindergarten and School
Izvleček:
The kindergarten and school represent the institution where most or all children enter, which means that school professionals will inevitably encounter children with different kinds of adverse childhood experiences and are in direct contact with them on a daily basis. In the theoretical introduction of this master's thesis, I present the term adverse childhood experiences, the ACE study and the consequences of adverse childhood experiences and present suggestions for helping children with adverse childhood experiences. After this, I present definitions of trauma by different authors, traumatic event and memory, retraumatization and secondary trauma. I write about the consequences of trauma, trauma informed care and resilience. In the end, I write about the importance of school in dealing with trauma and relate the topic to social work. In the methodological part, I present the findings of a qualitative research, based on six focus groups (three focus groups were conducted in kindergarten and three in primary schools in different cities in Slovenia), with a total of 43 participants. In my research, I was primarily interested in how teachers and counselors in the kindergarten and school understand the term adverse childhood experiences, how they identify them on a daily basis at their work, which ones they see as the most common, and how they identify the consequences of adverse childhood experiences in the lives of children and adults. I was also interested in their coping strategies at work, how competent they feel to act in cases of adverse childhood experiences, and what else they would need to make it easier for them to identify these experiences and take action.

Ključne besede:ACE, trauma, TIC, upbringing and education, childhood trauma, traumatic event, Trauma-informed school

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj