izpis_h1_title_alt

Struktura nezavednega v budizmu in psihoanalizi
ID Krajnc, Zala (Avtor), ID Petek, Nina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (924,00 KB)
MD5: 6747F7E155BD6E3DA0FB32DE4628EBD2

Izvleček
Diplomsko delo, naslovljeno Struktura nezavednega v budizmu in psihoanalizi, obravnava pojmovanje koncepta nezavednega v psihoanalizi in budistični filozofski šoli yogācāra, predočena pa je tudi primerjava razumevanja nezavednega v obeh miselnih tokovih. Najprej so predstavljeni koncept nezavednega pri Sigmundu Freudu ter razmerji nezavedno-zavedno-predzavedno, ono-jaz-nadjaz. Drugi del prikazuje zametke doktrine o nezavednem v zgodnji budistični filozofski misli, ki temeljijo na ideji o latentni karmični potencialnosti kot osnovi dispozicij, ki tvorijo trenutno mentalno strukturo posameznika. Diplomsko delo se v nadaljevanju osredotoča na novo budistično koncepcijo uma, ki temelji na distinkciji med zavednimi in nezavednimi procesi v človekovi duševnosti, v budistični filozofski šoli yogācāra, katere središčna doktrina je ālaya-vijñāna, subliminalna osnova zavesti, ki jo vselej spremlja struktura nezavednega. Ālaya-vijñāna kot skladišče zavesti in hkrati nezavednega vsebuje najrazličnejše vtise (sa䡃skāra), izkušnje iz preteklih življenj (vāsanā) in s tem karmične potenciale oziroma semena (bīja), ki ustvarjajo simultano kavzalnost karmičnega procesa, ter latentne elemente, ki skupaj oblikujejo izkušnjo (iluzornega) ega in hkrati ustvarjajo mehanizem, ki omogoča sa䡃sārično kontinuiteto. Ob tem so predstavljene še zavedne in nezavedne manifestacije kot osnova individuacije in empirične eksistence, hkrati pa sta analizirana tudi razmerje med temi manifestacijami ter vloga nezavednega, sestavljenega iz vāsan in sa䡃skār, v razmerju do procesa osvobajanja. Sledi primerjava konceptov v obeh sistemih mislih na osnovi prejšnjih analiz nezavednega.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:psihoanaliza, budizem, nezavedno, yogācāra, ālaya-vijñāna
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-114430 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.02.2020
Število ogledov:1140
Število prenosov:208
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Structure of Unconscious in Buddhism and Psychoanalysis
Izvleček:
The paper, titled Structure of Unconscious in Buddhism and Psychoanalysis, discusses the interpretation of the unconscious in psychoanalysis and the Buddhist philosophical school Yogācāra as well as demonstrates the comparison of how the unconscious is perceived in both lines of thought. Firstly, the concept of the unconscious according to Sigmund Freud is presented, along with the relation between the unconscious-the conscious-the preconscious or id-ego-supergo. Secondly, the origins of the doctrine of the unconscious in the early Buddhist philosophical line of thought are presented, which are based on the idea about the latent karmic potentiality as a basis for the dispositions, creating the current mental structure of an individual. Furthermore, the paper also focuses on the new Buddhist conception of the mind – which is based on the distinction between the conscious and the unconscious processes in the human's psyche – in the Buddhist philosophical school of Yogācāra, whose main doctrine is ālaya-vijñāna, the subliminal basis of the consciousness. Containing both the consciousness and the unconscious, ālaya-vijñāna encompasses diverse impressions (sa䡃skāra), experience from past lives (vāsanā) along with karmic potentials or seeds (bīja), forming a simultaneous causality of the karmic process, and the latent elements, shaping the experience of the (illusory) ego and at the same time creating a mechanism that enables the continuity of sa䡃sāra. This is followed by a presentation of the conscious and unconscious manifestations as a basis for the individualisation and empirical existence. Moreover, an analysis of the relation between said manifestations and the relation between the role of the unconscious, comprised of vāsanas and sa䡃skāras, and the liberation process is provided. In the end, the concepts in both systems are compared, based on the previous analyses of the unconscious.

Ključne besede:psychoanalysis, Buddhism, the unconscious, yogācāra, ālaya-vijñāna

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj