izpis_h1_title_alt

Pripovedovanje zgodb po kriteriju koherentnosti in kohezivnosti ter vpliv družinskega branja na govorno-jezikovni razvoj otrok
ID Vrtačič, Tina (Avtor), ID Skubic, Darija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6168/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Diplomsko delo z naslovom Pripovedovanje zgodb po kriteriju koherentnosti in kohezivnosti ter vpliv družinskega branja na govorno-jezikovni razvoj otrok je razdeljeno na dva dela: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu sem opredelila jezik in govor, iskala odgovore o razvoju govora v različnih teorijah, opredelila predjezikovno in jezikovno obdobje, ugotavljala, kateri so najpomembnejši dejavniki govornega razvoja in opisala potek pripovedovanja zgodb, na katerega vpliva tudi družinsko branje. Bistvo diplomskega dela je bilo ugotoviti, kako otroci med drugim in petim letom starosti pripovedujejo zgodbe po kriteriju koherentnosti (vsebinske ravni) in kohezivnosti (popolne oblikovne ravni). Kriterij pripovedovanja zgodb sem povzela po L. Marjanovič Umek (2004). Z njim sem ugotavljala razvojne ravni pripovedovanja zgodb. Zanimalo me je, ali se pojavljajo razlike v pripovedovanju glede na spol in načini spodbujanja otrokovega govornega razvoja v domačem okolju. Rezultati raziskave so pokazali, da starejši otroci pripovedujejo vse bolj koherentne zgodbe, ne pa tudi kohezivnejših. Do starosti treh let se razlike glede na spol ne pojavljajo, kasneje pa se pojavijo, in sicer v prid dečkom. Predvsem so boljši po kriteriju koherentnosti oz. pripovedovanju zgodbe kot vsebinske celote in oblikovanju logičnega zaključka zgodbe.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-113797 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:12790857 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.02.2020
Število ogledov:800
Število prenosov:181
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Storytelling by principles of coherence and cohesiveness and the impact of family reading on the child 's speech and language development
Izvleček:
This diploma thesis titled Storytelling by Principles of Coherence and Cohesiveness and the Impact of Family Reading on the Child 's Speech and Language Development is divided into two parts: theoretical and empirical. The theoretical part defines language and speech, searches for the answer about speech development by different theories, determines the pre-production and the production stage in speech, searches for the fundamental factors of the speech development and describes the way how to tell stories, which is influenced also by family reading. The basic goal of this diploma thesis is to find out how children aged between two and five tell stories taking into account the criterion of coherence (content level) and cohesion (grammatical level). This study summarizes the criterion of L. Marjanovič Umek (2004). It is used to discover different development levels in storytelling. It searches for differences in storytelling regarding sex and the ways of language stimulation by the family of the narrator. The results show that the stories narrated by older children are more coherent, however not more cohesive. The study doesn’t reveal the differences between storytellers up to three-years-old regarding their sex, later on the boys are better considering the criterion of coherence i.e. telling story as the whole and inventing logical ends of stories.

Ključne besede:language

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj