izpis_h1_title_alt

Inovativne oblike učenja in poučevanja - mapiranje pravljice Zlata ptica ATU 550
ID Blažić, Milena Mileva (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6117/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Razprava obravnava prostor slovenske mladinske literarne kulture v obdobju od 1848/50 do 2018 na izbranih primerih iz mladinske književnosti, ki so zaznamovali literarno kulturo slovenskega ozemlja. V prvem delu članka je predstavljena folkloristična veda in prikazan način navajanja različic izbranih pravljičnih tipov v različnih kulturah. Na primeru slovenske ljudske pravljice Zlata ptica je prikazano prostorsko razumevanje literarne kulture slovenskih ljudskih pravljic. Na temelju mapiranja Zlate ptice kot študije izbranega primera slovenske ljudske pravljice z mednarodno oznako ATU 550 in ATU 551 je prikazana razprostranjenost pravljičnega tipa v različnih jezikih, literaturah in kulturah (ATU 550 [120] in ATU 551 [90]). V nadaljevanju so prikazane možnosti prenosa mapiranja v pedagoško prakso, od vrtca, do osnovne in srednje šole, kakor tudi primeri mapiranja s študenti (študij primera: video R. Trkaja, Lepa Vida, 2017) in mapiranje slovenske literarne kulture (ne-/premična kulturna dediščina). V zaključku razprave so predstavljene možnosti mapiranja pravljic v pedagoški praksi s ciljem, da bi bile slovenske ljudske pravljice vključene tudi v mednarodni kontekst.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:mapiranje
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:Skopje : Unverzitet "Sv. Kiril i Metodij" ; Perm : Permskij gosudarstvennyj Universitet ; Ljubljana : Univerza ; Zagreb : Sveučilište
Leto izida:2019
Št. strani:236-252
Številčenje:17
PID:20.500.12556/RUL-113135 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1857-6060
COBISS.SI-ID:12654665 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.12.2019
Število ogledov:624
Število prenosov:138
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Innovative approaches to studying and learning - mapping of the fairy tale Golden bird ATU 550
Izvleček:
The survey is the case study of Slovenian children’s literary from 1848 / 50-2018 based on different variants of fairy tale Zlata ptica Golden Bird in Slovenian literary culture. In the first part of the research are presented variants of fairy tale in different cultures. The case study of fairy tale Zlata ptica Golden Bird, is contribution to put spatial context in literary culture based on Slovenian folk tale. Based on the mapping of the Zlata ptica Golden Bird as a study case of the fairy tale type ATU 550 and ATU 551 and the variants in different cultures (ATU 550 [120] and ATU 551 [90]) are presented. The study case is an example of the spacial mapping into pedagogical context, from kindergarten to primary and secondary school. In the paper are furthermore an example of mapping with Erasmus students (case study: video R. Trkaja, Lepa Vida Vida the Beautiful, 2017) and the mapping of Slovenian literary culture (cultural heritage) in intercultural context. In conclusion and discussion, are presented results of applying special mapping in pedagogical context, with the goals to mapping Slovenian fairy tale in international context.

Ključne besede:mapping

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj