Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Plavajoča bitja v simulaciji NVIDIA FleX
ID
Fajdiga, Peter
(
Avtor
),
ID
Lebar Bajec, Iztok
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(904,41 KB)
MD5: 6568F8F076CE0E6BF3688ADDA1E2A324
Galerija slik
Izvleček
Razvili smo realno časovno simulacijo različnih plavajočih bitij v tekočini z uporabo ogrodja za fizikalno osnovano simulacijo Nvidia Flex, ki temelji na metodah pozicijske dinamike (angl. position based dynamics) in pozicijskih tekočin (angl. position based fluids). Predstavimo model telesa bitja, ki je sestavljeno iz delcev. Ti so združeni v trdne člene, ki so s pomočjo mišic gibljivi v zglobih med njimi. Z genetskim algoritmom optimiziramo delovanje mišic, da bitje čim bolj učinkovito plava naravnost v simulirani tekočini. Podamo štiri različna telesa bitij, katerim z razvitim sistemom avtomatično generiramo gibanje. Pokažemo, da je plavanje v tako simulirani tekočini mogoče, a počasno in ne ustvarja realistične turbulence. Razvito gibanje primerjamo z načini plavanja resničnih rib, in sicer anguilliform, carangiform in thunniform. Ujemanje z njimi je različno za podana telesa bitij.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
animacija
,
simulacija tekočin
,
umetno življenje
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Leto izida:
2019
PID:
20.500.12556/RUL-112716
COBISS.SI-ID:
1538447299
Datum objave v RUL:
07.11.2019
Število ogledov:
2760
Število prenosov:
202
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
FAJDIGA, Peter, 2019,
Plavajoča bitja v simulaciji NVIDIA FleX
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 28 marec 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=112716
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Swimming creatures in NVIDIA FleX
Izvleček:
We develop a real time simulation of varied swimming creatures in a fluid using Nvidia Flex for physically based simulation. Nvidia Flex uses position based dynamics and position based fluids to achieve real time performance. We model creatures' bodies as solid clusters of particles that are connected with joints and animated using muscles. A genetic algorithm is used to optimise muscle function in order to allow the creature as efficient forward swimming gait as possible. We present four different bodies and use our system to automatically generate their movement. We show that swimming in such a fluid is possible, albeit slow and it does not result in realistic turbulence. The evolved gaits are compared with those of real fish, namely anguilliform, carangiform and thunniform. The fit is different for different bodies.
Ključne besede:
animation
,
fluid simulation
,
artificial life
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Zaznavanje bazena taline pri obločnem navarjanju z žico
Vpliv oddaljenosti gorilnika pri oblikovnem obločnem navarjanju malolegiranega jekla
Analiza medvarkovnih temperatur pri robotskem navarjanju aluminijeve zlitine AlSi5
Krmiljenje 3D tiska z varilnim robotom z uporabo programa MetalXl
Oblikovno obločno navarjanje TIG s hladno in vročo žico
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Zasnova digitalnega dvojčka robotske celice za kontrolo kakovosti izdelkov
Robotska varilna celica za izdelavo nosilnih rešetk
Razvoj digitalnega dvojčka za planiranje proizvodnje v podjetju Marovt d.o.o.
Razvoj varilne robotske celice
Digitalni dvojček KUKA
Nazaj