izpis_h1_title_alt

Medgeneracijsko sodelovanje med vrtcem in domom starejših občanov
ID Smrke, Erika (Avtor), ID Devjak, Tatjana (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/5975/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Slovenija je s strategijo trajnostnega razvoja družbe sprejela dejstvo, da bo omogočala kakovostno življenje vseh generacij (Smernice za vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj, 2007). V Kurikulumu za vrtce (1999) na področju družbe lahko zaznamo, kako pomembno je, da otrok spoznava družbo, v kateri raste, živi in bo deloval. Odrasli pa smo tisti, ki vodimo otroka, da spoznava družbeno okolje, na katerega bo tudi aktivno vplival. Skozi področje družbe pa naj bi otrok tudi spoznaval zgodovino svojega kraja, kako so ljudje včasih živeli, in spoznaval tradicijo, običaje (prav tam). Medgeneracijsko sodelovanje ima tako vpliv na družbo, v kateri živimo, in tudi na družino, v kateri bivamo, saj prispeva k dobim medsebojnim odnosom, solidarnosti in strpnosti (Erenda, idr., 2014). Ramovš (2017) pravi, da bo družba napredovala in se razvijala, le če bo skrbela za sožitje vseh treh generacij. Za sožitje pa so potrebni temeljni človeški odnosi vseh treh generacij, na katerem začnemo graditi že v predšolskem obdobju (Ksenja Ramovš, 2013). Otroke zato vzgajamo za strpnost, medsebojno razumevanje in razvijanje pozitivne podobe staranja in starejših ljudi v družbi. Starejši pa imajo veliko izkušenj, zmožnosti in znanja, ki ga lahko prenašajo na mlajše generacije (Kralj, 2009). V empiričnem delu smo raziskovali, v kolikšni meri vrtci sodelujejo s starejšimi, v kakšni obliki sodelujejo, kako načrtujejo srečanja s starejšimi, ali obstajajo razlike v pogostosti sodelovanja med mestnimi in vaškimi vrtci pri sodelovanju s starejšimi ter izbiri dejavnosti, kakšni so pogledi strokovnih delavcev v vrtcu in strokovnih delavcev v domu starejših do sodelovanja med vrtcem in starejšimi ter kako se otroci in starejši odzovejo na medgeneracijsko sodelovanje in kaj jim doprinese. Pri raziskavi so z izpolnjevanjem anketnih vprašalnikov sodelovali vzgojitelji predšolskih otrok in delovni terapevti v domu starejših občanov, skozi intervjuje pa so sodelovali starostniki in otroci. Rezultati so pokazali, da vrtci 1–2-krat letno sodelujejo s starostniki v različnih oblikah, kot so sodelovanje s starimi starši, sodelovanje z domovi za ostarele in starostniki iz okolja. Dejavnosti med mestnimi in vaškimi vrtci se nekoliko razlikujejo, predvsem v tem, da v vaškem okolju poteka več gibalnih delavnic in več raziskovanja okolja, v katerem deluje vrtec. Vsi udeleženci v raziskavi pa razvijajo pozitiven odnos do medgeneracijskega sodelovanja med vrtcem in starostniki ter izražajo pomembnost tovrstnega sodelovanja že v predšolskem obdobju.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vrtec
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-110953 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:12599113 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.09.2019
Število ogledov:1003
Število prenosov:187
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Intergenerational collaboration between kindergarten and home for the elderly
Izvleček:
Sustainable society development is the strategy with which Slovenia shall enable a high quality of life for all generations (Guidelines for Education for Sustainable Development, 2007). The Curriculum for Kindergartens (1999) shows how important it is for children to explore social environment in which they grow up, live and are active in, while the adults are the ones that help a child explore this environment. A child would in this way learn local history, local tradition and local customs. Such intergenerational coopoeration has a positive effect on society and family since it develops good relationships, solidarity and tolerance (Erenda, idr., 2014). Ramovš (2014) finds that society can only progress if all three generations can coexist. Also, coexistance is easier to achieve if we start bringing generations together while a child is still in kindergarten (Ksenija Ramovš, 2013). A child can in this way be taught tolerance and understanding of older generation's place in society, while they would in return transfer their experience and knowledge on the younger generation (Kralj, 2009). In the empirical part we explored how much and in what way kindergartens cooperate with older generation, how they plan such meet-ups, is there a difference between urban and rural kindergartens' cooperation, kindergarten workers' perspective, what effect such cooperation has and how children and their parents respond to it. The survey of kindergarten teachers, kindergartners, retirement home therapists and seniors show that cooperations between children and seniors happen about 1-2 times per year. The seniors in such cases are usually grandparents of children, seniors in retirement homes or local seniors. The main difference between urban and rural kindergartens is that rural kindergartens have more outdoor activities and exploration of local areas. All survey participants have positive attitude towards intergenerational cooperation between kindergarten and seniors while also emphasise the importance of such cooperation at kindergarten age.

Ključne besede:kindergarten

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj