izpis_h1_title_alt

Marketizacija politik in institucij izobraževanja odraslih v Nemčiji in Sloveniji
ID Košmerl, Tadej (Avtor), ID Mikulec, Borut (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,42 MB)
MD5: CCD2353F7FE73EF8D590CDD2698E5119
.docxDOCX - Priloga, prenos (44,84 KB)
MD5: 52CCFA4C1DB28184BD2090A8A00BF211
.docxDOCX - Priloga, prenos (51,96 KB)
MD5: D4FB15667D062AE0D0B4C244DC1FF970

Izvleček
Marketizacija izobraževanja odraslih je prisotna v politikah in praksah izobraževanja odraslih v različnih državah, spodbujajo pa jo nekatere mednarodne medvladne organizacije. Ena izmed njih je Evropska unija, ki v skladu s svojimi strateškimi usmeritvami krepi vlogo izobraževanja odraslih v svojih državah članicah. V ta namen uporablja mehanizem odprte metode koordinacije, ki državam članicam omogoča avtonomno oblikovanje nacionalnih politik izobraževanja odraslih, zaradi česar se lahko vplivi politike Evropske unije na področju izobraževanja odraslih med različnimi državami precej razlikujejo, podobno pa se lahko različno odražajo tudi nacionalni vplivi na posamezne institucije izobraževanja odraslih. V naši raziskavi preučujemo te vplive v okviru marketizacije izobraževanja odraslih, za kar uporabljamo tri analitične modele za analizo politik v izobraževanju odraslih, kot jih opredeljujeta Lima in Guimarães (2011): (1) demokratično–emancipatorni model, (2) model modernizacije in državnega nadzora ter (3) model upravljanja človeških virov. Ugotavljamo, da v analiziranih politikah Evropske unije, Slovenije in Nemčije prevladuje model upravljanja človeških virov, politike obeh držav pa imata tudi precej značilnosti modela modernizacije in državnega nadzora, ki prevladuje v analiziranih zakonih. V analiziranih politikah je v različnih merah prisotno spodbujanje marketizacije izobraževanja odraslih, katere učinki se na različne načine kažejo v slovenski in nemški analizirani ljudski univerzi. Ob tem je vplive politike Evropske unije v večji meri zaznati v slovenskih kot nemških politikah in instituciji. Najpogostejša oblika spodbujanja marketizacije v analiziranih politikah je opredeljevanje vloge države, ki namesto izobraževalne ponudbe zagotavlja koordinacijo različnih ponudnikov izobraževanja odraslih, skrbi za kakovost, spodbuja povpraševanje in odstranjuje ovire udeležbe. Skupni učinki marketizacije izobraževanja odraslih v nemški in slovenski analizirani ljudski univerzi so porast programov usposabljanja in prilagajanja priseljencev, starejših zaposlenih in nizko usposobljenih oseb trgu dela, povečanje deleža delovno aktivnega prebivalstva med udeleženci, okrepitev sodelovanja z zasebnimi organizacijami, okrepitev oglaševanja, povečanje projektnega financiranja programov ter povečanje prilagodljivosti izobraževalne ponudbe v skladu s povpraševanjem.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:politika izobraževanja odraslih, marketizacija izobraževanja odraslih, ljudske univerze, Slovenija, Nemčija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-110909 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.09.2019
Število ogledov:1409
Število prenosov:566
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Marketization of policies and institutions of adult education in Germany and Slovenia
Izvleček:
The marketization of adult education exists in the policies and the practices of adult education in different countries and is being promoted by some of the international inter–governmental organisations. One of them is the European Union, which enhances the role of adult education in its member states in accordance with its strategic goals. For this purpose, it uses the mechanism of the open method of coordination that allows the member states the autonomy of developing their own national policies of adult education. Because of this, the effects of the policies of the European Union on the field of adult education can quite vary amongst different countries. The national adult education policy can similarly influence individual institutions in various different ways. We have researched these influences and effects in relation to the marketization of adult education according to the three analytical policy models of adult learning and education as defined by Lima in Guimarães (2011): (1) the democratic–emancipatory model, (2) the modernisation and state control model and (3) the human resources management model. We conclude that the human resources management model prevails in analysed policies of the European Union, Slovenia and Germany, although policies of both countries also have quite a few characteristics of the modernisation and state control model, which are dominant in analysed laws. Analysed policies contain different levels of promotion of marketization that manifests in different ways in the analysed Slovenian and German institutions of adult education, while the effects of the policy of the European Union are present to a greater extent in the Slovenian than in the German policies and institution. The most common form of promoting the marketization in the analysed policies is defining a role of a national government that is not providing adult education, but rather coordinating different adult education providers, performing quality control, enhancing the demand and removing the barriers of participation. Common effects of the marketization of adult education that are present both in the German and the Slovene analysed public institution are expansion of programmes of training and adaptation of the immigrants, older workers and low–skilled people to the labour market, an increase in the share of the working population among the participants, increased advertising activities, greater flexibility of the provision of adult education in accordance with the demand, an increase in financing programmes through different projects, and greater cooperation with the private sector.

Ključne besede:adult education policy, marketization of adult education, adult education institutions, Slovenia, Germany

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj