Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Mitološki motivi kot sredstvo kritike potrošništva v animeju Čudežno potovanje
ID
Borković Pejnović, Roman
(
Avtor
),
ID
Stanković, Peter
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Škerlep, Andrej
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(2,08 MB)
MD5: ED732CF6D6CC149AB65EB489081B14E9
Galerija slik
Izvleček
Diplomsko delo obravnava anime film Čudežno potovanje, ki ga je leta 2001 produciral studio Ghibli, režiral pa Hayao Miyazaki, in proučuje anime kot medij in družbeni pojav. Bralcu predstavi specifične značilnosti japonske družbe in mitologije. Čudežno potovanje je razburljiva pustolovščina z elementi fantastičnega in nadnaravnega. Zaradi tega je anime primeren za opazovanje, kako simboli japonske mitologije delujejo kot kritika sodobne, tehnološko razvite družbe. Paradoksalnost filma je v tem, da čeprav je žanrsko specifično regionalen in vsebuje številne posebnosti japonskih mitov, dosega veliko priljubljenost tudi globalno. Delo teoretično temelji na Barthesovi Mitologiji, semiotiki, nekaterih konceptih iz filmskih študij in na obstoječi analizi Čudežnega potovanja avtorice Okuyama Yoshiko. V filmu sta izražena dva glavna motiva, ki opredeljujeta japonsko družbo: vera in družbeni odmik od boga nasproti kulturi požrešnosti ter odraščanje protagonistke. Cilj dela je z analizo motivov v animeju ugotoviti ključna sporočila filma in interpretirati njihov pomen v kontekstu globalne priljubljenosti filma.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
Anime
,
popularna kultura
,
japonska mitologija
,
mit
,
semiotika.
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:
2019
PID:
20.500.12556/RUL-110832
COBISS.SI-ID:
36460637
Datum objave v RUL:
20.09.2019
Število ogledov:
2189
Število prenosov:
286
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
BORKOVIĆ PEJNOVIĆ, Roman, 2019,
Mitološki motivi kot sredstvo kritike potrošništva v animeju Čudežno potovanje
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=110832
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Mythological motifs as a critique of consumerism in the anime Spirited Away
Izvleček:
This paper explores the Japanese anime Spirited Away, which was created by Studio Ghibli in 2001 and directed by Hayao Miyazaki. The paper examines anime as a medium and as a social phenomena. To the reader, it presents distinct features of Japanese society and mythology. Spirited away is an adventure filled with elements of fantasy and the supernatural. Because of this, it offers unique insight into how Japanese mythological symbols work as a critique of contemporary Japanese’s society. Despite of it being a specific genre with regional characteristics, it paradoxically achieved global popularity. The main theoretical substance for this paper is the work by Roland Barthes Mythologies, semiotics, some concepts of film studies and a previous semiotic analysis of Spirited away done by Okuyama Yoshiko. There are two main motifs in the anime. The first is faith and social retreat from god against the culture of indulgence. The second motif is the development of the main character. The goal in this paper is to uncover the key messages in the anime movie by analyzing the motifs and to interpret their meaning in the context of its global popularity.
Ključne besede:
Anime
,
popular culture
,
Japanese mythology
,
myth
,
semiotics.
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Vključevanje Afroameričanov v oborožene sile Združenih držav Amerike
Razvoj lika italijanskega gangsterja v filmih Martina Scorseseja
Reprezentacije večkulturnosti na primeru migracij v gimnazijskem izobraževalnem sistemu
Reprezentacija ženskih likov v filmih Wesa Andersona
Prebijanje četrte stene
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Filmska produkcija
Nazaj