Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Vrednotenje uporabniške izkušnje v aplikacijah navidezne resničnosti
ID
ČEBELA, MARKO
(
Avtor
),
ID
Guna, Jože
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(3,19 MB)
MD5: 6AB7BBBB6DC63F0F186F46A7DDE18AE9
Galerija slik
Izvleček
Navidezna resničnost je pojem, ki je zadnja leta sploh pogosto omenjen v naši tehnološko usmerjeni družbi. Gre za ustvarjene navidezne (virtualne) svetove, v katere se lahko uporabnik popolnoma potopi, tako za zabavo kot tudi v namene izobraževanja, medicine … Kakšen pa bi bil najboljši način za interakcijo s temi virtualnimi svetovi oz. kako bi lahko izboljšali uporabniško izkušnjo v njih? Odločil sem se povsem od začetka izdelati VR igro in nato preko študije uporabnikov izvedeti, kako različni načini interakcije vplivajo na uporabniško izkušnjo. Ali je bolje, da uporabnik sedi ali stoji? Ali ga zmotijo skoki? Kaj pa, če je igra hitrejša? Ali mu je boljši način premikanja s »teleportacijo« ali hojo? Želel sem izvedeti odgovor na vsa ta vprašanja in še več. Ker sem sam navajen premikanja v smeri pogleda v vseh prvoosebnih igrah, me je zanimalo tudi, kako se ta način interakcije obnese v VR svetu. V prvih poglavjih bo na kratko predstavljena zgodovina navidezne resničnosti, sledi predstavitev teorije navidezne resničnosti oz. kako ta tehnično deluje, katera je potrebna oprema itd.. Nato bom predstavil še izvedeni eksperiment, hipotezo, komentiral rezultate vseh izvedenih testov in podal zaključke.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
navidezna resničnost
,
vizir
,
uporabniška izkušnja
,
kontrola gibanja
,
VR slabost
,
igre
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Organizacija:
FE - Fakulteta za elektrotehniko
Leto izida:
2019
PID:
20.500.12556/RUL-110058
Datum objave v RUL:
11.09.2019
Število ogledov:
1873
Število prenosov:
415
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ČEBELA, MARKO, 2019,
Vrednotenje uporabniške izkušnje v aplikacijah navidezne resničnosti
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 8 julij 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=110058
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Evaluating the user experience in virtual reality applications
Izvleček:
Virtual reality is a term that has been widely mentioned in our technology-oriented society in recent years. The user can be fully immersed in the virtual worlds, for fun as well as for the purposes of education, medicine … What would be the best way to interact with these virtual worlds? How can user experience be improved? I decided to create a VR game from scratch and then perform a user study to find out how different types of interaction can affect the user experience. Is it better for the user to sit or stand? Is the user affected by jumping? What if the game is faster? Is it better to move by teleportation or walking? I wanted to find the answers to all these questions and more. As a gamer, I was interested in how implementing the same controller used in first person non-VR games would work in VR environment. In the first chapters I will briefly present the history of virtual reality, followed by a presentation of virtual reality theory (how it works technically, what equipment is needed, etc.), then I will present my experiment, my hypothesis, and comments on the results of all the tests performed, as well as round up my conclusions and discuss them.
Ključne besede:
virtual reality
,
headset
,
user experience
,
movement controls
,
VR sickness
,
games
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Primerjava programov strank SD, SDS in SNS na volitvah v letu 2008
Vloga političnih strank v ZDA
Pravna ureditev političnih strank v Sloveniji
Situacionistična internacionala in družba spektakla
Politične stranke in parlamentarni sistem
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Učni načrt
Učni načrt
Učni načrt
Didaktični pristopi pri poučevanju predmeta spoznavanje okolja v tretjem razredu osnovne šole
Uspešnost tradicionalnih učnih metod pri vnašanju sodobnih znanstvenih dognanj v osnovnošolski pouk fizike
Nazaj