izpis_h1_title_alt

Predstave o Drugem v habsburškem izobraževalnem sistemu: imagološka analiza slovenskih in nemških beril pozne habsburške monarhije
ID Pejić, Oliver (Avtor), ID Stergar, Rok (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,49 MB)
MD5: B02B6EA0AD3477E852C32870DF2B9216

Izvleček
Cilj pričujoče naloge je analizirati predstave o Sebi in o Drugem, ki so jih posredovala slovenska in nemška berila pozne habsburške monarhije. Jezikovno heterogen korpus naj bi pokazal horizontalne razlike v habsburškem izobraževalnem sistemu, primerjava slovenskih osnovnošolskih in srednješolskih beril pa naj bi preverila vertikalne ideološke razlike znotraj posamezne učbeniške produkcije. Raziskava je pokazala, da so obravnavana osnovnošolska berila sugerirala predvsem habsburški državni patriotizem in deželno pripadnost kot temeljni obliki identifikacije za prebivalstvo monarhije. V tem smislu se občutno razlikujejo od slovenskih srednješolskih beril, ki so v skladu z načeli etnolingvističnega nacionalizma poudarjala predvsem slovensko nacionalno identiteto. V obravnavanih berilih je prav tako mogoče zaznati širok nabor etnotipov, ki odražajo tako širše evropske kot tudi ožje habsburške oziroma slovenske imagološke tradicije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:učbeniki, šolstvo, nacionalizem, habsburška monarhija, imagologija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-109313 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.08.2019
Število ogledov:1494
Število prenosov:191
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Images of the Other in the Habsburg Educational System: an Imagological Analysis of Slovene and German Readers from the Late Habsburg Monarchy
Izvleček:
The goal of this thesis is to analyze notions of the Self and the Other conveyed by the Slovene and German readers of the late Habsburg Monarchy. The linguistically heterogeneous corpus is meant to illustrate the horizontal differences within the Habsburg educational system, while the comparison of Slovene primary and secondary school textbooks aims to show the vertical ideological discrepancies within an individual textbook production. The study has shown that the analyzed primary school readers mainly suggested Habsburg civic patriotism and regional identity as the two primary forms of identification for the monarchy's population. In this sense, they differed considerably from the Slovene secondary school readers, which, in accordance with the principles of ethnolinguistic nationalism, primarily emphasized Slovene national identity. The analyzed readers also contain a wide range of ethnotypes that reflect both wider European and narrower Habsburg and/or Slovene imagological traditions.

Ključne besede:Textbooks, Education, Nationalism, Habsburg Monarchy, Imagology

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj