izpis_h1_title_alt

Razumevanje in pomnjenje pesniških besedil ter vloga rime
ID Slosar, Neža Marija (Avtor), ID Kos, Matevž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Perenič, Urška (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Žunkovič, Igor (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (653,80 KB)
MD5: 27FB6A2FE67B8E0B28FBA90FFADFADDF

Izvleček
Na podlagi metodoloških izhodišč, ki zajemajo glavna spoznanja o delovanju spomina, opredelitev rime in njuno medsebojno povezanost, si postavljam vprašanje, kakšno je razmerje med zvenom in pomenom ter pomnjenjem in razumevanjem in kakšno funkcijo ima pri tem rima. Ta izhodišča so nato preverjena z eksperimentom ob izbranih pesmih. Na izbranem vzorcu se pokaže, da je (dobro) pomnjenje mogoče razložiti z vidika dobrega razumevanja prebranih pesmi, k čemur pripomore njihova zvočna oblikovanost, rima tu deluje po principu selektivnega mehanizma. V primeru, da je razumevanje slabše oz. ga bralec v anketi ne izkaže, pa je mogoče sklepati, da je zvočnost besed, kjer rima igra pomembno vlogo, omogočila (vsaj) pomnjenje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:razumevanje, pomnjenje, zvočnost, rima, pesniško besedilo, eksperiment, anketa
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-108689 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.07.2019
Število ogledov:1227
Število prenosov:222
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The comprehension and memorization of a poetic text and the role of rhyme
Izvleček:
On the basis of methodological criteria, considering main findings on how memory functions, the definition of rhyme and correlations between them, I am posing the question: what is the relationship between sound and meaning on one hand, and between memorization and comprehension on the other? The criteria have been tested with an experiment on selected poems. The analysed sample shows that (good) memorization depends on the comprehension of poems and their sound devices. Rhyme here works according to the principle of the selective mechanism. In cases where the level of comprehension is low or not shown in the survey conducted, it is inferred that the sound of words, influenced by rhyme, make (at least) memorizing possible.

Ključne besede:comprehension, memorization, sound devices, rhyme, poetic text, experiment, survey

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj