izpis_h1_title_alt

Poučevanje slovenščine četrtošolcev z ustvarjalnim gibom
ID Kovjenić, Tanja (Avtor), ID Kveder, Ana (Avtor), ID Geršak, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Rot Vrhovec, Alenka (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/5699/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Namen najinega magistrskega dela je bil ugotoviti, ali poučevanje jezikovnega in književnega dela slovenščine z ustvarjalnim gibom pripomore k izboljšanju pravopisne zmožnosti in razumevanja besedišča ter besedila tako pri priseljenih kot tudi pri nepriseljenih učencih. Želeli sva ugotoviti, ali ta način poučevanja pripomore k trajnejšemu pomnjenju učne vsebine pri vseh učencih, predvsem pa sva se osredinili na rezultate priseljenih učencev. Zanimalo naju je, ali se pojavljajo razlike v počutju priseljenih in nepriseljenih učencev, ki so bili poučevani z ustvarjalnim gibom ali tistimi, ki so bili poučevani brez njega. Želeli sva tudi izvedeti, ali razredni učitelji na različnih slovenskih osnovnih šolah pri pouku slovenščine uporabljajo ustvarjalni gib in kakšni so razlogi za to, da ga uporabljajo oz. da ga v svoje učne ure ne vključujejo. Teoretični del magistrskega dela obravnava splošne značilnosti priseljenih učencev in načine vključevanja le-teh v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem, poučevanje slovenščine priseljenih učencev, značilnosti gibanja in ustvarjalnega giba ter vključevanje ustvarjalnega giba v pouk slovenščine, obenem pa so opredeljene tudi prednosti takšnega načina poučevanja. V empiričnem delu so predstavljeni in analizirani rezultati najine raziskave, ki se navezuje na poučevanje slovenščine četrtošolcev z ustvarjalnim gibom. V raziskavo sta bila vključena dva oddelka četrtošolcev (N = 48), od tega je bilo 23 učencev v eksperimentalni skupini (poučevanje slovenščine z ustvarjalnim gibom), v kontrolni skupini (poučevanje slovenščine brez ustvarjalnega giba) pa je bilo 25 učencev. Rezultate sva pridobili z različnimi metodološkimi inštrumenti (lestvica trenutnega počutja, preverjanje znanja, anketni vprašalnik za učitelje in opazovalni list). Rezultate počutja učencev po vsaki končani učni uri slovenščine (eksperimentalne in kontrolne skupine) sva pridobili s pomočjo lestvice trenutnega počutja. Začetno, vmesno in končno znanje vseh učencev obeh skupin sva preverili s pisnim preizkusom znanja. Rezultate o uporabi ustvarjalnega giba pri pouku sva pridobili z anketnim vprašalnikom za razredne učitelje. Anketiranje učiteljev sva izvedli na štirih slovenskih šolah. Rezultati so pokazali, da ustvarjalni gib statistično pomembno ne vpliva na boljše razumevanje besedišča in besedila, vpliva pa na boljše razumevanje pravopisne zmožnosti pri priseljencih druge generacije. Prav tako statistično pomembno ne vpliva na trajnejše pomnjenje učne vsebine. Ugotovili sva tudi, da se tako priseljeni kot nepriseljeni učenci obeh skupin (kontrolne in eksperimentalne) počutijo odlično in da večina učiteljev pri svojih urah uporablja ustvarjalni gib. Na izkušnjah kontrolne in eksperimentalne skupine tako priseljenih kot nepriseljenih učencev četrtega razreda zaključujeva, da ustvarjalni gib pri poučevanju slovenščine tako književnih kot tudi jezikovnih vsebin pripomore k dobremu počutju vseh učencev, hkrati pa vpliva tudi na boljše razumevanje pravopisne zmožnosti, vendar le pri priseljenih učencih druge generacije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:ustvarjalni gib
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-107634 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:12413257 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.05.2019
Število ogledov:977
Število prenosov:223
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Teaching Slovene to fourth graders with the help of creative movement
Izvleček:
The aim of our master’s thesis is to find out whether the teaching of Slovenian linguistic and literary work intertwined with creative movement helps with improving the orthographic ability and enhancing the understanding of vocabulary and text with immigrant and local students. What we were interested is to determine if this kind of teaching helps with the more permanent memorization of learning content among all students, although we did focus on the results of immigrant students. We were interested in the presence of differences in the attitude of immigrant and local students in the aspect of teaching them with the help of creative movement or without it. Furthermore, finding out if class teachers at several Slovenian grammar schools actually use creative movement while teaching Slovenian, was one of our aims, and consequently, what the reasons are that make teachers use creative movement and include it in their classes. The theoretical part of this master’s thesis deals with the general characteristics of immigrant students, the ways of including them in the educational system and teaching them the Slovenian language, the characteristics of the movement and creative movement, including the latter in the lessons of Slovenian and lastly, what the advantages of doing that are. The empirical part presents the detailed analysis of the research. The research takes an in-depth look into teaching fourth year Slovene with creative movement. Two classes of fourth graders (N = 48) were included in the research itself. Out of these 48, 23 students were in the experimental group (teaching Slovenian with the help of creative movement) and 25 students in the control group (teaching Slovenian without the help of the creative movement). The results were collected by using different methodological instruments (current welfare scale, examination, survey questionnaire for teachers and watch list). We obtained the results of how the students felt after each Slovenian class (experimental and control group) by using the current welfare scale. We got the results of the at-the-moment, in-between and final welfare of the students with the help of the examination and the results of using creative movement in class at four different grammar schools in Slovenia by giving the teachers the survey questionnaire. The research data shows that creative movement, from the important statistical point of view, does not affect a better understanding of vocabulary and text, but it does have an effect on a better understanding of orthographic ability for the immigrants of the second generation. It is of equal statistical importance that it does not affect the long-lasting memorisation of learning content. We have also reached the conclusion that immigrant as well as local students from both groups feel excellent and that the majority of teachers use creative movement in their classes. With both the control and experimental groups of immigrant and local fourth year students sharing their experiences, we therefore conclude that creative movement does indeed help with the positive welfare of all students when teaching them Slovenian (literary and linguistic content) as well as having an impact on a better understanding of the orthographic ability. The latter applies only for the students of the second generation.

Ključne besede:creative movement

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj