izpis_h1_title_alt

Komunikacijska matrika pri predšolskih otrocih v starosti od 1. do 3. leta
ID Novšak Brce, Jerneja (Avtor), ID Ribarič, Nika (Avtor), ID Kogovšek, Damjana (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/5648/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Komunikacija, tako verbalna kot neverbalna, ki se med seboj tesno povezujeta in dopolnjujeta, je človekova primarna potreba in hkrati predstavlja vseživljenjski proces. Otroci sprva osvojijo neverbalno komunikacijo, šele nato pričnejo osvajati besedno oz. verbalno komunikacijo. Na razvoj obeh pa vplivajo številni dejavniki. Za vse strokovnjake, ki delujejo na področju predšolske vzgoje, pa tudi za starše, je pomembno, da vedo, kako natančno je otrok sposoben komunicirati v določenem trenutku, kar lahko ugotovimo s pomočjo instrumentarija - Komunikacijska matrika (Communication Matrix, Rowland, 2010), ki je bil uporabljen v raziskavi. Vzorec je vključeval 25 predšolskih otrok značilnega razvoja, kar pomeni, da nihče od njih ni bil obravnavan oz. voden kot otrok s posebnimi potrebami. Zmožnosti komuniciranja so ocenjevali vzgojitelji. Rezultati so pokazali, da večina otrok dosega razvoju ustrezno stopnjo komunikacije. Med dečki in deklicami so se pokazala statistično pomembne razlike, deklice dosegajo pomembno višje rezultate na področju komunikacije kot dečki.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:komunikacija
Vrsta gradiva:Drugo
Tipologija:1.06 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2018
Št. strani:1194-1204
PID:20.500.12556/RUL-106923 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:12353609 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:27.03.2019
Število ogledov:1142
Število prenosov:137
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Communication matrix in preschool children aged 1 to 3 years
Izvleček:
Communication divided into verbal and non-verbal communication, which are closely linked and complementing each other, is one of mankind’s primary needs, representing a life-long process. Nonverbal communication occurs before verbal communication. This development depends on various factors. For all experts who work with preschool children and also for parents is important to know the accuracy of a child’s communication at a certain point, which was measured using the Communication Matrix (Rowland, 2010). The sample consisted of 25 pre-school children of normal development, which means that none of the children had special educational needs. The ability to communicate was measured by nursery teachers. The results show that the majority of children achieve the appropriate level of communication. However, statistically significant differences were shown between boys and girls, girls on average achieve higher results in the area of communication than boys.

Ključne besede:communication

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj