V sklopu disertacije so bile razvite numerične in eksperimentalne metodologije s ciljem izboljšanja nadzora nad delovanjem motorja z notranjim zgorevanjem in znižanja izpustov onesnažil, kar vodi k zmanjšanju vpliva na okolje. V prvem delu disertacije je predstavljena inovativna numerična metoda za hkratno določitev absolutnega tlaka v valju in položaja zgornje mrtve lege bata, ki bistveno skrajša računske čase v primerjavi z ostalimi objavljenimi metodami.
Eksperimentalni del disertacije obsega:
- Razvoj inovativnega pristopa za uporabo 100% piroliznega olja iz odpadnih pnevmatik v prisilno polnjenem motorju s hladilnikom polnilnega zraka brez modifikacij strojnih komponent samo z uvedbo pilotnega vbrizga.
- Vzpostavitev inovativnega zgorevalnega načina z delno homogenizirano delovno zmesjo (ang. Partially Premixed Combustion - PPC) z neposrednim vbrizgom dizelskega goriva, kar predstavlja osnovo za analizo primernosti uporabe piroliznega olja iz odpadnih pnevmatik v PPC načinu.
- Razvoj metodologije za uporabo mešanice hidrogeniziranega rastlinskega olja in bencina v PPC načinu.
- Razvoj metodologije za vzpostavitev inovativnega zgorevalnega koncepta s kompresijskim vžigom in krmiljenjem poteka zgorevanja na podlagi reaktivnosti delovne zmesi (ang. Reactivity Controlled Compression Ignition - RCCI), ki omogoča doseganje izpustov trdnih delcev in dušikovih oksidov pod mejnimi vrednostmi, določenimi s trenutno veljavnim emisijskim standardom EURO 6 brez uporabe sistemov za naknadno obdelavo izpušnih plinov.
|