izpis_h1_title_alt

Vpliv dela na socialni kapital zaposlenih v nakupovalnih središčih
ID Štrukelj, Nika (Avtor), ID Iglič, Hajdeja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,09 MB)
MD5: 0A1283B8D699B31226B291865E64FF12

Izvleček
Slovenska nakupovalna središča danes predstavljajo prostor, kamor potrošniki ne zahajajo več samo zaradi nakupovanja, temveč tudi zaradi preživljanja svojega prostega časa, kar nedvomno prispeva k povečanju števila obiskovalcev nakupovalnih središč. Večje število obiskovalcev trgovcem predstavlja možnost za večanje profita, k čemur pripomore tudi podaljševanje obratovalnih časov nakupovalnih središč, s čimer se zaposlenim zmanjšujejo možnosti za kakovostno preživljanje prostega časa. S pomočjo anketnih vprašalnikov in polstrukturiranih intervjujev se je tako preverjalo, kako različni obratovalni časi in s tem povezane različne oblike delovnega časa v slovenskih nakupovalnih središčih vplivajo na socialni kapital zaposlenih ter kako se ti s tem soočajo oziroma kakšne strategije uporabljajo za usklajevanje dela in zasebnega življenja. Pri raziskovanju je bila pozornost usmerjena predvsem na zaposlene v večjih in najbolj znanih slovenskih nakupovalnih središčih. Raziskava je pokazala, da imajo daleč najbolj negativen učinek na socialni kapital zaposlenih nedeljsko, praznično in izmensko delo, kar se najbolj odraža na mikro ravni socialnega kapitala, ki zaobjema močne socialne vezi med družino, sorodniki in prijatelji. Z dogovorjenimi spremembami Kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine Slovenije je prišlo do pozitivnih sprememb, ki se nanašajo predvsem na delo ob nedeljah in praznikih. Kljub temu pa na področju trgovinske dejavnosti še vedno ostajajo področja, ki bi jih bilo treba urediti v smeri iskanja možnosti za boljše usklajevanje dela in zasebnega življenja zaposlenih v nakupovalnih središčih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:nakupovalno središče, obratovalni čas, družina, socialni kapital
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/RUL-105249 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:35988061 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:15.11.2018
Število ogledov:898
Število prenosov:177
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Impact of Work on Social Capital of Employees in Shopping Centres
Izvleček:
Slovenian shopping centres today represent a place where consumers do not go only for shopping but also for spending their free time, which undoubtedly contributes to increased number of visitors in shopping centres. Higher number of visitors represents an opportunity to increase profit, which prolongs the opening hours of shopping centres and consequently reduces the possibilities for quality leisure time for employees. Using survey questionnaires and semi-structured interviews, I examined how different opening hours and working times in Slovenian shopping centres affect the social capital of employees and how they are facing it and what strategies they use to harmonize work and private life. In my research, I focused primarily on employees in the largest and most visited Slovenian shopping centres. The survey has shown that Sunday work, working on holidays and shift work have the most negative effect on the social capital of employees, which is most reflected in the micro level of social capital, which includes strong social ties between family, relatives and friends. The new Collective Agreement has brought positive change, which mainly refers to Sunday and holiday work. Nevertheless, there are still areas that need to be regulated in order to find possibilities for better harmony of work and private life of employees in shopping centres.

Ključne besede:shopping centre, opening hours, family, social capital

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj