izpis_h1_title_alt

Partnerski odnos vrtca in staršev – kazalnik kakovosti družinskega branja
ID Mlakar, Anja (Avtor), ID Skubic, Darija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/5425/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Človek je radovedno bitje in branje mu predstavlja užitek in svobodo, to pa mu nudi različna znanja in spoznanja. Vse se začne pri otroku, zato so tudi bralne izkušnje v predšolskem obdobju zelo pomembne. Prve bralne izkušnje otrok pridobi v družini, s pomočjo staršev, kasneje se jim pridruži tudi vrtec. Vsaka taka izkušnja otroku pomaga pri opismenjevanju in razvijanju njegove pismenosti. Vrtec je pomemben dejavnik pri spodbujanju družinskega branja, starši pa so pomemben dejavnik pomoči vrtcu pri opismenjevanju, zato je partnerski odnos za kakovost zelo pomemben, česar se zaveda tako večina vzgojiteljev kot tudi staršev. Diplomsko delo z naslovom Partnerski odnos vrtca in staršev – kazalnik kakovosti družinskega branja je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem predstavila pomen branja in bralne pismenosti, opredelila sem bralni razvoj otroka in pismenost, še posebej porajajočo se pismenost. Nato sem predstavila družinsko branje, družinsko pismenost in bralno motivacijo. Na koncu sem opisala partnerski odnos med vrtcem in starši in ter poudarila pomembnost kakovosti družinskega branja. V empiričnem delu sem z anonimnimi vprašalniki za vzgojitelje in anonimnimi vprašalniki za starše pridobila odgovore na postavljena raziskovalna vprašanja. V raziskavi je sodelovalo 50 vzgojiteljev in 50 staršev predšolskih otrok. Raziskava je pokazala, da je za večino staršev in vzgojiteljev branje pomembno in da se zavedajo pomena družinskega branja ter partnerskega odnosa med vrtcem in starši. Ugotovila sem, da večina staršev doma bere z otrokom vsak dan, berejo jim različno literaturo, predvsem pa slikanice. Vzgojitelji to opazijo pri dejavnostih opismenjevanja, predvsem v otrokovem odnosu do knjige, bogatejšem besedišču, večjem zanimanju in daljši zbranosti. Vzgojitelji spodbujajo starše in družinsko branje, tako otroci sodelujejo v različnih programih, kot so predšolska bralna značka, bralni nahrbtnik itn.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:branje
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/RUL-104943 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:12181577 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.12.2018
Število ogledov:1825
Število prenosov:200
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Kindergarten and parents partnership – the quality indicator of family reading
Izvleček:
Human is a very curious creature. He reads because of enjoyment and freedom and he obtains new knowledge and skills. Everything starts in the childhood. The reading experience in the preschool age is very important. A child gets his first reading experience within the family, from his parents and later in the kindergarten. Every reading experience helps for child`s literacy. The kindergarten is an important factor in promoting family reading. On the other side, parents are an important and useful factor in improving child`s literacy. As a consequence, the partnership between the kindergarten and parents is very important. The diploma thesis with the title Kindergarten and parents’ partnership – the quality indicator of family reading is consisted of theoretical and empirical part. In theoretical part I have defined terms: reading and reading literacy, child`s reading development, literacy and beginner`s literacy, family reading, family literacy and reading motivation, kindergarten and parents partnership and its quality. In the empirical part I conducted the research of family reading and the importance of reading for kindergarten teachers and parents. 50 kindergarten teachers and 50 parents of preschool children cooperated in the research. The research has shown that the most kindergarten teachers and parents are aware of the importance of reading, especially the importance of family reading and the partnership between kindergarten teachers and parents. The majority of parents are reading to their children on a daily basis. They are reading different types of literature, but most of all, they are reading picture books. Kindergarten teachers recognize the influence of family reading at literacy activities. They observe a different attitude towards books, a richer vocabulary, a greater interest for activities and longer concentration. Kindergarten teachers encourage parents for family reading. Additionally, parents encourage their children to participate in programs such as reading badge, reading backpack etc.

Ključne besede:reading

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj