Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Indeksne opcije : delo diplomskega seminarja
ID
Kromar, Katarina
(
Avtor
),
ID
Kokol-Bukovšek, Damjana
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Toman, Aleš
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(750,26 KB)
MD5: 0723779B136A1AA0B62915D3A2961619
Galerija slik
Izvleček
Indeksne opcije so izveden finančni instrument, pri katerem ima imetnik opcije pravico kupiti ali prodati vrednost osnovnega indeksa po navedeni izvršilni vrednosti na določen datum v prihodnosti. Imetnik ima tako pravico, ne pa tudi dolžnosti. Ker je indeks kot osnovno premoženje bolj podoben fizičnemu kot finančnemu blagu, hkrati pa z njim ne moremo neposredno trgovati, v delu diplomskega seminarja omenimo tudi opcije na fizično blago ter opcije na terminske posle. Zaradi pozitivnih stroškov lastništva, ki se pojavijo v primeru terminskih poslov na indekse, se nam poraja vprašanje, ali je vrednotenje indeksnih opcij z uporabo Black-Scholesove formule dovolj natančno. Fisher Black (1976) je predlagal, da v Black-Scholesovi formuli namesto trenutnih cen raje uporabimo diskontirane terminske cene. Empirične raziskave so pokazale, da je Blackov pristop boljši. Primerjavo modelov smo na realnih podatkih indeksnih opcij na indeks S&P 500 izvedli tudi sami. V nasprotju z ugotovitvami drugih avtorjev naša raziskava kaže na rahlo prednost Black-Scholesovega modela pri nakupnih opcijah in rahlo prednost Blackovega modela pri prodajnih opcijah.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
indeksne opcije
,
vrednotenje opcij
,
Black-Scholesov model
,
Blackov model
,
stroški lastništva
Vrsta gradiva:
Delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
FMF - Fakulteta za matematiko in fiziko
Leto izida:
2018
PID:
20.500.12556/RUL-103004
UDK:
519.8
COBISS.SI-ID:
18433625
Datum objave v RUL:
13.09.2018
Število ogledov:
2618
Število prenosov:
298
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KROMAR, Katarina, 2018,
Indeksne opcije : delo diplomskega seminarja
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 4 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=103004
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Index options
Izvleček:
An index option is a financial derivative that gives the holder the right to buy or to sell the value of the underlying index at the stated exercise price on or before the expiration date of the option. The holder has the right, but not the obligation to exercise the option. Since indices are actually more similar to physical goods than financial assets and at the same time, you can only trade with them indirectly, in this diploma thesis, I also mention options on physical goods and future options. Because the cost of carry occurs in the case of index futures, the question arises whether the valuation of index options using the Black-Scholes formula is sufficiently precise. Fisher Black (1976) suggested that in the Black-Scholes formula, discounted forward prices should be used instead of spot prices. Empirical research has shown that Black's approach is better. I compared the two approaches using real data on index options on the index S&P 500. Contrary to the findings of other authors, my study points to a slight advantage of the Black-Scholes model when pricing call options and slight advantage of Black's model when pricing put options.
Ključne besede:
index options
,
options pricing
,
Black-Scholes model
,
Black's model
,
cost of carry
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Uporaba učne metode razgovora pri pouku zgodovine
Preverjanje in ocenjevanje znanja pri predmetu zgodovina na maturi
Ocenjevanje znanja pri pouku slovenščine v osnovni šoli
Nadarjeni učenci pri pouku zgodovine v osnovni šoli
Upraba informacijsko-komunikacijske tehnologije in e-gradiv pri pouku zgodovine v osnovni šoli
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Preverjanje in ocenjevanje znanja pri pouku spoznavanje okolja v 3. razredu devetletne osnovne šole
Monografija Razvijanje ključnih zmožnosti pri pouku književnosti v gimnaziji...
Književnost v srednji šoli (gimnaziji)
Matematično znanje učencev 9. razreda osnovne šole
Preverjanje in ocenjevanje jezikovnega znanja v drugem triletju osnovne šole
Nazaj