Processing math: 100%
Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
1-popolne kode v kockam podobnih grafih : magistrsko delo
ID
Kompan, Ana
(
Avtor
),
ID
Klavžar, Sandi
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(569,21 KB)
MD5: 835BDD89E11C62BC65F6C2E52EB53BEA
Galerija slik
Izvleček
V magistrskem delu spoznamo kodiranje, kode in popolne kode, njihovo posplošitev na grafe ter povezavo med 1-popolnimi kodami in dominantno množico v grafih. Opišemo hiperkocke in dokažemo nekaj njihovih lastnosti. Spoznamo grafe dualnih kock, ki so sorodni hiperkockam. Pokažemo, katere lastnosti dualna kocka podeduje od ustrezne hiperkocke, in tiste, ki so pomembne za tvorjenje 1-popolne kode. Ugotovimo, da je dualna kocka
D
Q
m
sestavljena iz
2
m
+
1
induciranih hiperkock. Le-te namreč vsebujejo Hammingove kode, ki so 1-popolne kode in to vzamemo kot osnovo za tvorjenje 1-popolne kode v dualni kocki. Nato Hammingove kode z nadaljnjimi algoritmi preoblikujemo tako, da res nastane 1-popolna koda v dualni kocki. S tem dokažemo izrek, da dualna kocka
D
Q
m
vsebuje 1-popolno kodo natanko tedaj, ko je
m
=
2
k
−
2
za
k
≥
2
. Dobljeni rezultat uporabimo pri postavljanju meja za dominanto število v dualni kocki s poljubnim parametrom.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
hiperkocke
,
dualne kocke
,
Hammingove kode
,
1-popolne kode
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FMF - Fakulteta za matematiko in fiziko
Leto izida:
2018
PID:
20.500.12556/RUL-101536
UDK:
519.1
COBISS.SI-ID:
18388825
Datum objave v RUL:
14.06.2018
Število ogledov:
1935
Število prenosov:
447
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KOMPAN, Ana, 2018,
1-popolne kode v kockam podobnih grafih : magistrsko delo
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 23 september 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=101536
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
1-perfect codes over dual-cubes
Izvleček:
In this thesis we introduce coding, codes and perfect codes, their generalization to graphs, and a connection between 1-perfect codes and dominating sets in graphs. We describe hypercubes and prove some of their characteristics. Dual-cubes, which are similar to hypercubes, are introduced. We show the characteristics that are inherited from hypercubes and some that are important for generating 1-perfect codes. We prove that the dual-cube
D
Q
m
consists of
2
m
+
1
induced hypercubes. Hypercubes contain Hamming codes which are 1-perfect codes, and this is taken as a basis of creating 1-perfect codes in dual-cubes. Hamming codes are further transformed with algorithms that eventually lead to 1-perfect codes. With this we show that the dual-cube
D
Q
m
admits a 1-perfect code if and only if
m
=
2
k
−
2
for
k
≥
2
. This result is used for proving tight bounds on the domination number of dual-cube with an arbitrary parameter.
Ključne besede:
hypercubes
,
dual-cubes
,
Hamming codes
,
1-perfect codes
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Porajajoča se pismenost v drugem starostnem obdobju v Vrtcu Kočevje
Otrokovo pripovedovanje zgodbe v drugem starostnem obdobju
Predopismenjevanje v javnem vrtcu in vrtcu montessori
Uporaba odpadnih materialov v Vrtcu Idrija v drugem starostnem obdobju
Najpogostejše govorne napake v drugem starostnem obdobju
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Vpeljava statistične raziskave v drugem starostnem obdobju z otroki starimi 3-4 leta
Izbrane slikanice v drugem starostnem obdobju vrtca na temo travnika
Pripovedovanje z lutkami v drugem starostnem obdobju
Orientacija v drugem starostnem obdobju
Govor otroka: premena po zvenečnosti pri otroku v drugem starostnem obdobju
Nazaj