izpis_h1_title_alt

Motivacija in učinki prostovoljstva pri osnovnošolskih učencih prostovoljcih
ID Širca, Katja (Avtor), ID Jerman, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/5042/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prostovoljno delo je vedno bolj iskano in zaželeno tako med mladimi kot starejšimi. V številčnosti prevladujejo starejši prostovoljci, mlajših prostovoljcev pa je najmanj. Magistrsko delo najprej na splošno opredeli prostovoljno delo, in sicer katere vrste prostovoljnega dela poznamo, kako se je razvijalo prostovoljno delo v Sloveniji, zapisani pa so tudi statistični podatki o prostovoljnem delu za leti 2015 in 2016 v Sloveniji. Na kratko je predstavljen tudi Zakon o prostovoljstvu. Večji poudarek v teoretičnem delu je na prostovoljnem delu v vzgoji in izobraževanju. Ker s prostovoljnim delom pridobi tako tisti, ki prejema, kot tudi tisti, ki daje, so v nalogi opredeljeni tudi učinki prostovoljnega dela na prostovoljce. Učinki so lahko pridobljena nova znanja in spretnosti ter tudi v obliki osebnostne rasti. Preden ljudje postanejo prostovoljci, morajo biti za to motivirani, zato je v nalogi opisana splošna motivacija in predvsem motivacija za prostovoljno delo. Predstavljen je tudi osmerokotni model motivacije prostovoljcev. V nalogi so predstavljene tudi nekatere domače in tuje raziskave v zvezi z motivacijo prostovoljcev ter nekateri učinki, ki jih ima prostovoljno delo na prostovoljce. Namen magistrskega dela je analizirati, kaj osnovnošolskim učencem pomeni prostovoljno delo, ter raziskati motivacijo in učinke prostovoljnega dela na osnovnošolske prostovoljce, predvsem zato, ker v omenjenih domačih in tujih raziskavah večinoma ni bilo vključenih mlajših od 16 let. V raziskavi je sodelovalo 31 osnovnošolskih učencev v starosti od 11 do 15 let, ki so vsaj eno leto opravljali prostovoljno delo. Učenci so izpolnili anketni vprašalnik in trditve ocenjevali s pomočjo 6-stopenjske lestvice Likertovega tipa. Čeprav je pri obravnavi tako majhnega vzorca težko posploševati, je bilo na podlagi rezultatov ugotovljeno, da med osnovnošolskimi in starejšimi prostovoljci ni večjih razlik glede motivacije in učinkov prostovoljnega dela. Zaradi prostovoljnega dela tako učenci postanejo bolj odgovorni, zadovoljni sami s sabo, pridobijo novo znanje in na splošno prispevajo k osebni rasti. Večina učencev prostovoljcev je za prostovoljno delo notranje motiviranih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:prostovoljstvo
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/RUL-100763 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11974985 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.04.2018
Število ogledov:937
Število prenosov:98
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Motivation and volunteer work effects with primary school students volunteers
Izvleček:
Volunteering is becoming increasingly sought after and desirable among young and older people. In terms of quantity, older volunteers are prevailing and the number of younger ones is the smallest. In the beginning, the Master’s thesis defines volunteering, namely its types and development in Slovenia. In continuation it presents statistical data about volunteering in Slovenia for the years 2015 and 2016. It also briefly presents the Volunteering Act. The theoretical part mostly stresses out volunteering in education. Since volunteering is beneficial for the one, who receives, as well as the one, who gives, the thesis also defines the effects of volunteering on volunteers. These effects can be new knowledge and skills as well as personal growth. Before people can become volunteers, they need to be motivated for it, therefore the thesis also describes general motivation and particularly motivation for volunteering. The octagonal model of motivation of volunteers is also presented. The thesis also presents some domestic and foreign researches concerning the motivation of volunteers and some effects of volunteering on volunteers. The purpose of the Master’s thesis is to analyse the meaning of volunteering for primary school pupils and research motivation and the effects of volunteering on primary school volunteers, particularly due to the fact that the stated domestic and foreign researches did mostly not include children under 16 years of age. The research included 31 primary school pupils, aged 11-15 years, who have been volunteering at least one year. The pupils filled out a questionnaire and assessed statements with the help of a 6-level scale (Likert). Although such a small sample does not enable generalization, the results imply no greater differences between primary school children and older volunteers regarding motivation and the effects of volunteering. Due to volunteering, pupils become more responsible and pleased with themselves, gain new knowledge and generally contribute to their personal growth. The majority of pupils are internally motivated for volunteering.

Ključne besede:volunteering

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj