izpis_h1_title_alt

Objava fotografij na družbenih omrežjih in avtorske pravice
ID Slavec, Blaž (Author), ID Damjan, Matija (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (997,83 KB)
MD5: 63A9BABC1F672BC091EBFD3EA812FBD4
PID: 20.500.12556/rul/d9f8994d-19d1-4065-958c-b7c5fbd84808

Abstract
Magistrsko delo »Objava fotografij na družbenih omrežjih in avtorske pravice« je namenjeno analizi splošnih pogojev poslovanja socialnih omrežij, ki so relevantni za avtorske pravice na objavljenih fotografijah. Splošni pogoji določajo, da se na socialno omrežje prenesejo določene materialne avtorske pravice na uporabniški vsebini, česar se marsikateri uporabnik ne zaveda. Da je tak prenos sploh mogoč, mora priti do pogodbenega razmerja med uporabnikom in socialnim omrežjem, do česar pride ob registraciji. Uporabnik sprejme ponudbo, ki vključuje splošne pogoje poslovanja, ob čemer se je potrebno vprašati, ali je pogodba na tak način veljavno sklenjena z vidika slovenskega prava. Nato je potrebno preučiti še veljavnost posameznih klavzul, ki se nanašajo na prenos pravic iz avtorskega prava, ki ga v Sloveniji ureja Zakon o avtorskih in sorodnih pravicah. Na podlagi teh se na socialna omrežja prenese širok nabor materialnih avtorskih pravic za izkoriščanje uporabniške vsebine, brez nadomestila za uporabnika. Problematično je tudi ravnanje drugih uporabnikov z objavljenimi slikami, npr. z deljenjem in objavljanjem slik na omrežjih, na katerih uporabniki nimajo ustreznih pravic. Taka dejanja je treba presojati z vidika proste uporabe avtorskih del – če gre za kakšnega od zakonsko predpisanih dovoljenih načinov, uporabnik ne krši avtorskih pravic. Kljub temu da je za take kršitve načeloma odgovoren uporabnik, se lahko pod določenimi pogoji za kršitve vzpostavi tudi odgovornost socialnega omrežja kot ponudnika spletnih storitev.

Language:Slovenian
Keywords:socialna omrežja, avtorska pravica, splošni pogoji uporabe, uporabniška vsebina
Work type:Master's thesis/paper
Organization:PF - Faculty of Law
Year:2017
PID:20.500.12556/RUL-97790 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:15891793 This link opens in a new window
Publication date in RUL:11.11.2017
Views:3762
Downloads:2070
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Publication of images on social networks and copyright
Abstract:
Master thesis »Publication of images on social networks and copyright« is intended to analyse social networks' terms of use, relevant to copyright on uploaded images. Terms of use provide that certain rights on user-generated content are granted to social networks, which many users are not aware of. A contractual relationship between the user and the social network needs to be established for rights to be legally granted, which happens during registration. The offer that is accepted by the user includes the terms of use, which begs the question of the validity of such contract from the viewpoint of Slovenian law. The next step is to examine validity of individual provisions, pertaining to copyright, and its compliance with Slovenian Copyright and Related Rights Act. Based on these provisions, social networks are granted a wide range of rights to use user-generated content, without royalties for the user. Actions of other users with published images can be also problematic (e.g. sharing). Moreover, publishing copyrighted photos without the author's permission can be a violation of copyright law, unless the user's actions are covered by one of the legally provided exceptions. Even though the user is responsible for such violations, responsibility of the social network as an internet service provider can also arise, if certain conditions are fulfilled.

Keywords:social networks, copyright, terms of use, user-generated content

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back