izpis_h1_title_alt

Načrtovanje dobre uporabniške izkušnje
ID Škufca, Ladislav (Author), ID Mahnič, Viljan (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (3,40 MB)
MD5: B719F2272F3443E6DA8C5CEA5A4C1406
PID: 20.500.12556/rul/ab18ec44-3982-41ac-9c5c-12abe16e01de

Abstract
Diplomsko delo zajema načrtovanje dobre uporabniške izkušnje. S pomočjo literature je najprej opisan postopek načrtovanja po posameznih nivojih, nato pa je prikazana njegova uporaba na realnem primeru iz prakse. Praktični primer zahteva načrtovanje uporabniškega vmesnika s poudarkom na uporabniški izkušnji (brez dokončnega podrobnega oblikovanja) za sistem upravljanja bolniške sobe za dializo, ki ga uporabljajo medicinske sestre v večjih dializnih centrih. S sistematičnim načrtovanjem po nivojih dosežemo, da je aplikacija, ki jo razvijamo, prilagojena karakteristikam končnega uporabnika in izpolnjuje cilje njenega naročnika. Rezultat naloge je model žičnih okvirjev, ki podrobno prikazuje funkcionalnost aplikacije in postopek interakcije z uporabnikom.

Language:Slovenian
Keywords:uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik, žični model, prototip, Axure
Work type:Bachelor thesis/paper
Organization:FRI - Faculty of Computer and Information Science
Year:2017
PID:20.500.12556/RUL-94221 This link opens in a new window
Publication date in RUL:20.07.2017
Views:4385
Downloads:804
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Designing good user experience
Abstract:
The thesis covers the process of designing a good user experience. The process is first described layer-by-layer using literature, then its usage is demonstrated on a real-world example. The practical example requires the design of a user interface with an emphasis on the user experience (without the final detailed design) for a hospital dialysis room management system used by nurses in larger dialysis centers. Through systematic layer-by-layer planning, the designed application is adapted to the characteristics of the end user and fulfills the goals of the customer. The result is a wireframe model which details the functionality of the application and the process of interaction with users.

Keywords:user experience, user interface, wireframe, prototype, Axure

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back