Your browser does not allow JavaScript!
JavaScript is necessary for the proper functioning of this website. Please enable JavaScript or use a modern browser.
Open Science Slovenia
Open Science
DiKUL
slv
|
eng
Search
Browse
New in RUL
About RUL
In numbers
Help
Sign in
Prilagajanje preverjanja in ocenjevanja znanja učencev tujcev z vidika šolske pravičnosti: izsledki raziskave med slovenskimi osnovnošolskimi učitelji
ID
Žveglič Mihelič, Mojca
(
Author
)
URL - Presentation file, Visit
http://pefprints.pef.uni-lj.si/4420/
Image galllery
Abstract
Izhodišča osnovnošolcev, ki so tuji državljani, se pomembno razlikujejo od izhodišč učencev, ki so slovenski državljani. Preverjanje in ocenjevanje znanja učencev, ki so tuji državljani (učenci tujci), se v Sloveniji lahko izvaja z različnimi prilagoditvami, a največ dve leti od vpisa učenca v slovensko osnovno šolo. V tem prispevku predstavljamo izsledke empirične raziskave, v kateri smo anketirali reprezentativni vzorec 697 slovenskih osnovnošolskih učiteljev glede njihovega pogleda na prilagoditve preverjanja in ocenjevanja znanja učencev tujcev. Odgovarjamo na naslednja raziskovalna vprašanja: 1) kakšna so stališča učiteljev o prilagoditvah preverjanja in ocenjevanja znanja učencev tujcev in ali se glede tega pojavljajo razlike med učitelji, ki poučujejo učence tujce, ter tistimi, ki poučujejo le slovenske državljane; 2) ali se stališča učiteljev razrednega pouka o prilagoditvah preverjanja in ocenjevanja znanja učencev tujcev razlikujejo od stališč učiteljev predmetnega pouka; 3) katere prilagoditve preverjanja in ocenjevanja znanja učencev tujcev učitelji izvajajo po preteku dveletnega obdobja, ko so posamezne prilagoditve preverjanja in ocenjevanja dovoljene, in ali se pojavljajo razlike med učitelji razrednega ter učitelji predmetnega pouka; 4) kakšno je mnenje učiteljev glede pravičnosti prilagojenega preverjanja in ocenjevanja znanja učencev tujcev. Izsledki raziskave so pokazali, da učitelji, ki so med raziskavo poučevali tudi učence tujce, potrebo po prilagoditvah preverjanja in ocenjevanja znanja teh učencev prepoznavajo v večji meri kot učitelji, ki učencev tujcev med raziskavo niso poučevali. Ugotovili smo, da večina učiteljev, še zlasti učiteljev razrednega pouka, preverjanje in ocenjevanje znanja omenjenih učencev prilagojeno izvaja tudi po preteku uradno določenega dveletnega obdobja. Prilagoditve, ki jih izvajajo nekateri učitelji, pa obsegajo tudi zniževanje zahtevnosti meril ocenjevanja teh učencev. Večina učiteljev prilagojeno ocenjevanje označuje kot pravično, medtem ko so mnenja učiteljev o tem, ali bi bilo treba obdobje dovoljenih prilagoditev preverjanja in ocenjevanja znanja učencev tujcev podaljšati, deljena. Izsledki raziskave s tem odpirajo vprašanje o pojmovanju pravičnosti v izobraževanju med učitelji in aplikacijo načela pravičnosti v šolski praksi.
Language:
Slovenian
Keywords:
prilagoditve preverjanja in ocenjevanja znanja
Work type:
Article
Typology:
1.01 - Original Scientific Article
Organization:
PEF - Faculty of Education
Publisher:
University of Ljubljana, Faculty of Education
Year:
2017
Number of pages:
131-147
Numbering:
7
PID:
20.500.12556/RUL-91354
ISBN:
11494217
ISSN:
1855-9719
Publication date in RUL:
30.08.2017
Views:
2439
Downloads:
371
Metadata:
Cite this work
Plain text
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Copy citation
Share:
Secondary language
Language:
English
Title:
Assessment accommodations for foreign pupils in the light of educational justice : empirical research among Slovenian primary school teachers
Abstract:
The starting points of primary school pupils in a foreign country differ significantly from those of native pupils. In Slovenia, the knowledge of pupils who are foreign citizens (foreign pupils) may be assessed with different accommodations for no more than two years. The presented research conducted on a representative sample of 697 Slovenian primary school teachers addresses their perspectives, using a questionnaire, on assessment accommodations for foreign pupils. The following research questions are answered: 1) What are teachers’ perceptions of assessment accommodations for foreign pupils; are there differences between teachers who had recently taught foreign pupils and those who had not? 2) Do generalist teachers have different perceptions than subject teachers do? 3) What kind of assessment accommodations do teachers practice for these pupils after the expiration of the two-year period; do generalist and subject teachers act differently? 4) Do teachers perceive assessment accommodations as being just? We demonstrate that teachers who have recent experience of teaching foreign pupils are more aware of the need for assessment accommodations than those who do not. The majority of the teachers accommodate assessment and grading even after the two-year period, especially generalist teachers. Additionally, some of them have lower expectations with regard to achieving knowledge standards for these pupils. While the majority of the teachers perceive accommodated assessment as being just, they are unsure of whether the period of allowed adjustments should be longer. This raises the questions about teachers’ understanding of educational justice and the application of the principle of justice in practice.
Keywords:
assessment accommodations
Similar documents
Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:
Back