Your browser does not allow JavaScript!
JavaScript is necessary for the proper functioning of this website. Please enable JavaScript or use a modern browser.
Repository of the University of Ljubljana
Open Science Slovenia
Open Science
DiKUL
slv
|
eng
Search
Browse
New in RUL
About RUL
In numbers
Help
Sign in
Details
Lutka, ljubljenec skupine : vsi enaki, vsi drugačni
ID
Ropotar, Karin
(
Author
),
ID
Korošec, Helena
(
Mentor
)
More about this mentor...
URL - Presentation file, Visit
http://pefprints.pef.uni-lj.si/4395/
PDF - Presentation file,
Download
(4,50 MB)
MD5: 2577FCD879ECD904FEC3BC85C6A57D54
Image galllery
Abstract
V vrtcu se otroci dnevno srečujejo z dejavnostmi, ki zavzemajo več področij opredeljenih v Kurikulumu za vrtce. Med pomembnimi je tudi umetnost pod katero spada tudi lutka. Diplomsko delo z naslovom Lutka, ljubljenec skupine: vsi enaki, vsi drugačni v teoretičnm delu obravnava lutko, vrste lutk, njeno vlogo v vrtcu ter vpliv le-te na otrokov razvoj. Opisan je tudi potek izdelave ročne lutke po zgledu lutke Jaka Znakec (Signing Sam). Lutka je sredstvo, preko katerega se lahko tako mi kot tudi otroci urijo v verbalni in neverbalni komunikaciji. In tudi zadnja ima v vrtcu izjemen pomen. Otrokova prva komunikacija pred prvo besedo so kretnje. S pomočjo kretenj otrok z nami vzpostavlja komunikacijo. Znakovni jezik oz. Baby Sign language je način komunikacije, ki je prilagojen predšolskim otrokom in predvsem pripomore k boljši komunikaciji in boljšemu razvoju govora pri dojenčkih hkrati pa ga lahko zelo dobro izkoristimo tudi pri starejših otrocih. Zato sem v diplomskem delu opredelila tudi znakovni jezik, kdo ga uporablja, t. i. Baby Sign Language in njegove prednosti uporabe le-tega v predšolskem obdobju. V empiričnem delu sem lutko, znakovni jezik in temo drugačnosti povezala v dejavnosti, ki sem jih izvajala v vrtcu. Drugačnost po Kurikulumu za vrtce spada pod področje družbe. S spoznavanjem drugačnosti v vrtcu otrokom nudimo osnovo za vzgajanje medsebojne strpnosti in spoštovanja drugačnosti. V diplomskem delu sem opredelila tudi temo drugačnosti, njeno definicijo, stereotipe in predsodke, kdaj je primerno obdobje za predstavitev drugačnosti in kako poteka sprejemanje drugačnosti med sovrstniki. V empiričnem delu imam zapisane dejavnosti v vrtcu, ki sem jih izvajala 6 tednov. Po analizi izbranih podatkov sem ugotovila, da ima lutka kot ljubljenec skupine izjemne pozitivne vplive na vse vidike otrokovega razvoja, medsebojne odnose ter pri izražanju čustev in občutij. Lutka mi je bila v izjemno pomoč pri spoznavanju skupine gluhih in naglušnih ter učenju kretenj, saj je otrokom predstavljala izjemno motivacijo.
Language:
Slovenian
Keywords:
izdelava lutke Miha Znakec
,
znakovni jezik
,
drugačnost
Work type:
Bachelor thesis/paper
Typology:
2.11 - Undergraduate Thesis
Organization:
PEF - Faculty of Education
Publisher:
[K. Ropotar]
Year:
2017
Number of pages:
105 str, [6] str. pril.
PID:
20.500.12556/RUL-91131
UDC:
792.97(043.2):373.2
COBISS.SI-ID:
11488329
Publication date in RUL:
30.08.2017
Views:
1894
Downloads:
306
Metadata:
Cite this work
Plain text
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ROPOTAR, Karin, 2017,
Lutka, ljubljenec skupine : vsi enaki, vsi drugačni
[online]. Bachelor’s thesis. K. Ropotar. [Accessed 30 April 2025]. Retrieved from: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=91131
Copy citation
Share:
Secondary language
Language:
English
Title:
Puppet of the group
Abstract:
In preschool children are encountered with activities on daily basis which cover a number of areas mentioned in the curriculum for kindergartens. Among the important is Art where the usage of puppets is included . The thesis titled Group favourite puppet: all the same, all different in the theoretical part deals with diferent types of puppets, its role in the kindergarten and the impact on the child's development. It also outlines the course of making hand puppets modeled dolls Jake Znakec ( Signing Sam). Puppet is an agent through which we and the children can train in verbal and nonverbal communication. And the last has paramount importance. The child's first communication before the first spoken words are gestures. With the help of gestures child establishes communication with us. Sign Language or Baby Sign language is a mode of communication that is adapted to pre-school children and in particular contributes to better communication and better language development in infants, but may very well also be used by older children. Therefore in the thesis I defined the sign language, who uses Baby Sign Language and its advantages using it in pre-school age. In the empirical part I have combined a puppet and sign language together in activities that I have implemented in kindergarten and link them with the theme of diversity. Diversity in the curriculum for kindergarten falls under the scope of the society. Knowing the difference in preschool children provides a basis for the cultivation of mutual tolerance and respect for diversity. In this thesis, I therefore identified the topic of diversity, its definition, stereotypes and prejudices when it is appropriate period for the presentation of diversity and diversity acts among peers. The empirical part contains the objectives of the research questions, method of work, the daily preparation and analysis of the planned activities for a period of 6 weeks and the overall analysis and conclusions to which I found after implementation activities.
Keywords:
pre-school education
,
puppetry
,
predšolska vzgoja
,
lutke
Similar documents
Similar works from RUL:
Povezanost med funkcioniranjem v izvorni družini, tveganjem za motnje hranjenja in socialno fobijo pri odraslih z izkušnjo spolne zlorabe v otroštvu
Izkušnja doživljanja nosečnosti, poroda in babiške obravnave pri ženskah z izkušnjo spolne zlorabe v otroštvu
Ukrepi in storitve centra za socialno delo za zaščito dekleta z izkušnjo spolne zlorabe v družini
Travma spolne zlorabe v otroštvu in intimni partnerski odnos
Povezanost med izkušnjo spolne zlorabe v otroštvu in simptomi anksioznosti, depresije in posttravmatske stresne motnje v času COVID-19
Similar works from other Slovenian collections:
Povezanost spolne zlorabe v otroštvu s samomorilnim vedenjem
Vloga spolne zlorabe v otroštvu pri odraslih intimnih odnosih
Ozaveščeni spomini na davne spolne zlorabe v otroštvu
Spolna zloraba v otroštvu, njene posledice in vpliv na partnerski odnos
Motnje hranjenja kot posledica zlorabe v otroštvu
Back