izpis_h1_title_alt

Slišati, poslušati, sporazumevati se in … govoriti: rojstvo odnosa: kako spodbujati jezikovni razvoj z glasom, petjem in glasbo
ID Bonifacio, Serena (Author), ID Rudoi, Ingrid (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/3280/ This link opens in a new window

Abstract
Jezik je ena izmed najpomembnejših sredstev sporazumevanja, ki jih otrok razvije v prvih letih življenja. Njegov razvoj je vezan na razvoj kognitivnih in čustvenih sposobnosti. Govorjenje služi vzdrževanju odnosov z drugimi, pomnjenju tistega, kar se je otrok naučil/spoznal o realnosti, za organiziranje in uravnavanje svojega vedenja, za izražanje čustev (frustracije, jeze, strahu), pa tudi pri učenju kontrole le-teh (npr. ko se otrok počuti sam, se lahko potolaži s samogovorom in si reče: »Mama se vrne kmalu.«). Jezik je pomemben kazalnik splošnega otrokovega razvoja in zato je opazovanje jezika pomemben dejavnik pri sistematskih pregledih zdravnikov in drugih strokovnjakov za vse predšolske otroke. Znano je, da je ob zaostanku jezikovnega razvoja zgodnja obravnava, ki je usmerjena na starše, učinkovito sredstvo za odpravljanje trajne jezikovne motnje, pa tudi drugih motenj, ki pogosto spremljajo jezikovne motnje (npr. težave z vedenjem in čustvovanjem, v šolskem obdobju pa težave na področju opismenjevanja). Zato je za učinkovito preventivo na področju komunikacije pomembno slediti otroku, opazovati otroka in njegov jezikovni razvoj vse od prvih mesecev življenja; ob tem je pomembno informirati in vključiti starše, ki najbolje poznajo svoje otroke, in s tem spodbuditi to, kar že spontano počnejo. Knjižica, ki je pred Vami, skuša na jasen in neposreden – znanstveno in strokovno ustrezen – način staršem opisati tako razvojne mejnike jezikovnega razvoja otrok kot tudi najbolj ustrezne načine za podkrepitev in spodbujanje le-tega. Želimo si, da bi se zavedanje o pomenu sodelovanja med starši in zdravniki pediatri vedno bolj razvijalo in vplivalo na večje poznavanje pomena, ki ga ima spodbudno okolje za harmoničen razvoj vrojenih sposobnosti oz. zmožnosti vsakega otroka.

Language:Unknown
Keywords:jezikovni razvoj otrok
Work type:Not categorized
Organization:PEF - Faculty of Education
Publisher:Združenje A.L.MA. Gruppo Studi Musicoterapia di Trieste
Year:2015
PID:20.500.12556/RUL-80005 This link opens in a new window
Publication date in RUL:30.12.2015
Views:825
Downloads:131
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:Unknown
Keywords:language development

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back