izpis_h1_title_alt

"The world of Minecraft is cubic" : lego blocks for e-kids?
ID Trček, Franc (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-KRJBN5J8 This link opens in a new window

Abstract
The text begins with a brief analysis of the development of cybersociology in Slovenia. It concludes that the field is particularly underdeveloped in the sphere of qualitative research of our everyday informatised lives, especially those of e-children. The author then provides a case study of player biographies of (pre)teen Minecraft players, using it as grounds to argue that the game is an important space of (pre)teen socialization and auto-creativity, limited only by the creative boundaries of this e-sandbox.

Language:English
Keywords:Cultural studies, igra, Kulturne študije, otroci, Sociologija, Sociology, Video games, Videoigre
Work type:Not categorized
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FDV - Faculty of Social Sciences
Publisher:Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo v Ljubljani
Year:2014
Number of pages:Str. 162-178, 190
Numbering:Letn. 51, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-78386 This link opens in a new window
UDC:316.7:794-028.23
ISSN on article:0040-3598
COBISS.SI-ID:32562781 This link opens in a new window
Publication date in RUL:30.12.2015
Views:1790
Downloads:222
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a journal

Title:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Shortened title:Teor. praksa
Publisher:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 This link opens in a new window

Secondary language

Language:Slovenian
Abstract:
Članek se začne s kratko analizo razvoja kibersociologije v Sloveniji, konča pa z ugotovitvijo, da je ta sfera raziskovanja premalo razvita na območju kvalitativnega raziskovanja vsakdanjega informacijskega življenja, še zlasti življenja otrok. Avtor nato poda študijo primera biografij mladih igralcev (otrok in mladostnikov) igre Minecraft, ki jo uporabi za argumentacijo teze, da je igra pomemben prostor socializacije in samoustvarjalnosti otrok in mladostnikov, ki je omejena izključno z ustvarjalnimi mejami tega e-peskovnika.


Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back