Članek obravnava silnice, ki so vodile k sedanjemu prestrukturiranju kitajskega medijskega sistema. To je na eni strani posledica nasprotij med različnimi ravnmi politične oblasti, ki je tesno povezana z ekonomsko močjo, hkrati pa ima povsem drugačno dinamiko. Po drugi strani pa obstajajo močne težnje po oblikovanju velikih kitajskih medijskih konglomeratov, ki bi kljubovali transnacionalnim medijskim korporacijam in zagotavljali, da bi ostali domači politična in gospodarska oblast nedotaknjeni. Izid delovanja teh nasprotnih teženj je negotov. Nasploh se je v zadnjih dveh desetletjih moč trga povečevala v primerjavi s političnimi imperativi, kar bi lahko označili za "kapitalizacijo" kitajskih medijev. Obeh vrst teženj pa ne moremo obravnavati kot medsebojno izključnih: med njima obstajajo napetosti, a se hkrati vzajemno legitimirata, zato je verjetno, da se bo v nadaljnjem razvoju medijev to zavezništvo še poglabljalo, kar bo imelo za posledico izključevanje marginalnih glasov in hegemonijo moči politike in kapitala.
|