Your browser does not allow JavaScript!
JavaScript is necessary for the proper functioning of this website. Please enable JavaScript or use a modern browser.
Repository of the University of Ljubljana
Open Science Slovenia
Open Science
DiKUL
slv
|
eng
Search
Browse
New in RUL
About RUL
In numbers
Help
Sign in
Details
Senzorično gledališče z vidika ustvarjalcev in udeležencev : diplomsko delo
ID
Sovdat, Mojca
(
Author
),
ID
Razpotnik, Špela
(
Mentor
)
More about this mentor...
URL - Presentation file, Visit
http://pefprints.pef.uni-lj.si/3108/
PDF - Presentation file,
Download
(1,07 MB)
MD5: B30016EFED86E901AF1BBFF58835C8FF
Image galllery
Abstract
Senzorično gledališče je posebna oblika gledališča, kjer gre za »popotovanje čutov«. Udeleženec potuje skozi določeno senzorično pot (večinoma z zavezanimi očmi), ki je zastavljena tako, da vzbudi delovanje vseh čutov z izjemo vida. Gledalec oz. udeleženec senzoričnega gledališča je aktiven, a se hkrati prepušča vodenju ustvarjalcev. Prek senzoričnega gledališča lahko vzpostavimo stik s seboj, s svojimi čuti ter s svetom okrog sebe. Teoretični del diplomske naloge se osredotoča na teorijo umetnosti in ustvarjalnosti, na idejo gledališča (po Artaudu in Grotowskemu), na vlogo (aktivnega) občinstva v gledališču, na pomen tišine in na senzorično gledališče z njegovimi glavnimi lastnostmi. Empirični del temelji na dveh vidikih senzoričnega gledališča, ki sta bila raziskana prek pogovorov v dveh fokusnih skupinah. Prvi vidik je usmerjen na ustvarjalke ter na dejanski skupinski proces ustvarjanja in izvedbo senzoričnega gledališča. Drugi vidik pa je usmerjen na udeležence ter njihova doživljanja in izkušnje senzoričnega gledališča. Odgovori ustvarjalk senzoričnega gledališča kažejo predvsem na to, da so pri ustvarjanju izhajale iz sebe, da je bila izkušnja z vsakim udeležencem drugačna ter da senzorično gledališče daje tudi čas in prostor za prestopanje lastnih meja. Odgovori udeležencev pa kažejo na to, da je predvsem izkušnja preveze na očeh in dejstva, da nekaj časa ne vidiš, lahko izredno pozitivna, saj prinaša olajšanje in prepuščanje drugačnim ter novim izkušnjam preostalih čutov.
Language:
Slovenian
Keywords:
senzorično gledališče
,
senzorična pot
,
občinstvo
,
aktiviranje čutov
Work type:
Bachelor thesis/paper
Typology:
2.11 - Undergraduate Thesis
Organization:
PEF - Faculty of Education
Publisher:
[M. Sovdat]
Year:
2015
Number of pages:
VI, 44 str.
PID:
20.500.12556/RUL-72745
UDC:
792(043.2)
COBISS.SI-ID:
10726473
Publication date in RUL:
30.09.2015
Views:
1700
Downloads:
272
Metadata:
Cite this work
Plain text
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
SOVDAT, Mojca, 2015,
Senzorično gledališče z vidika ustvarjalcev in udeležencev : diplomsko delo
[online]. Bachelor’s thesis. M. Sovdat. [Accessed 17 May 2025]. Retrieved from: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=72745
Copy citation
Share:
Secondary language
Language:
English
Title:
Sensory theatre from the aspect of creators and participants
Abstract:
Sensory theatre is a specific form of theatre, which is "a journey of the senses." Participant passes through a specific sensory path (mostly blindfolded), which is set to evoke functioning of all the senses, least of all the sight. Participant of sensory theatre is active, but at the same time he lets him go to the guidance of artists. Through sensory theatre a participant can establish contact with himself, his senses and the world around him. The theoretical part of the thesis focuses on the theory of the field of art and creativity, the idea of the theatre (by Artaud and Grotowski), the role of the (active) audience in the theatre, the importance of silence and sensory theatre with its main characteristics. The empirical part is based on two aspects of sensory theatre, which were researched on the basis of discussions in two focus groups. The first aspect focuses on the artists and the actual group process of creation and realization of sensory theatre. Another aspect is directed to participants and their experiences of sensory theatre. Answers of artists show in particular that in the process of creation they sourced from themselves, that each experience with participants has been unique and that sensory theatre also gives time and space to overcome their own limits. Answers of participants show that experience of being blindfolded can be very positive as it brings a relief and letting go to a new and unique experience of other senses.
Keywords:
art
Similar documents
Similar works from RUL:
Evalvacija programa nastanitvene podpore društva Kralji ulice po prvih štirih letih
Evaluation of the first year of operation of the resettlement support programme in the association Kralji ulice
Facing challenges of open drug scene by the Kings of the street society
Defining homelessness and measuring its extent
Pogled na brezdomstvo od zunaj in znotraj
Similar works from other Slovenian collections:
Mlajši otroci v vzgojnih zavodih
Dezinstitucionalizacija na področju vzgojnih zavodov
Pravni vidik problematike mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami, nameščenih v vzgojnih zavodih
Vloga vzgojnih zavodov pri soočanju z mladostniškim nasiljem
Vloga svetovalnih delavcev pri oddaji otrok v vzgojni zavod
Back