izpis_h1_title_alt

Razumevanje kemijskih pojmov na submikroskopski ravni in sposobnost vizualizacije pri dijakih, starih 16 let
ID Devetak, Iztok (Author), ID Glažar, Saša (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/2244/ This link opens in a new window

Abstract
Submikropredstavitve so lahko učiteljevo učinkovito orodje za odkrivanje napačnih in nepopolnih razumevanj kemijskih pojmov in povezav med njimi na vseh treh ravneh kemijskih pojmov, t. i. makroskopski, submikroskopski in simbolni ravni. Številne raziskave kažejo, da vplivajo na uspešnost dijakov pri reševanju nalog na ravni delcev številni dejavniki. Pri tem naj bi imeli pomembno vlogo tudi posameznikova sposobnost vizualizacije in formalno-logičnega mišljenja. Glavni cilj študije je ugotoviti, kako so dijakove sposobnosti vizualizacije povezane z uspehom pri reševanju nalog, ki vsebujejo 2-D submikropredstavitve in kako je sposobnost formalno-logičnega mišljenja povezana z dijakovim uspehom pri reševanju tovrstnih nalog. V vzorec je bilo vključenih 386 dijakov splošnih gimnazij v Sloveniji, starih v povprečju 16,3 let. Reševali so preizkus znanja izbranih kemijskih pojmov in tri teste sposobnosti. Rezultati kažejo, da je uspešnost dijakov pri reševanju nalog, ki zajemajo le submikroskopsko raven kemijskih pojmov, odvisna predvsem od njihove sposobnosti formalno-logičnega mišljenja in manj od sposobnosti hitrosti zaznavanja in prostorske predstavljivosti. Vsebinska analiza reševanja nalog kaže številna napačna razumevanja sveta delcev snovi tudi pri dijakih, ki so se že štiri leta kemijsko izobraževali. Iz tega sledi, da bi kazalo v večji meri uvrstiti submikropredstavitve v izobraževalni proces in jih povezati z makropojavi in simbolnimi zapisi na osnovnošolski in srednješolski ravni.

Language:Unknown
Keywords:STRP model
Work type:Not categorized
Organization:PEF - Faculty of Education
Publisher:Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Year:2007
Number of pages:9-36
PID:20.500.12556/RUL-69339 This link opens in a new window
Publication date in RUL:10.07.2015
Views:1144
Downloads:145
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:Unknown
Title:16-year-old students' understanding of chemical concepts at submicroscopic level and visualisation abilities
Keywords:chemistry

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back