Pedagoška psihologija lahko odigra pomembno vlogo pri uresničevanju kompleksnih ciljev prenove, zlasti na področju dviga kakovosti učenja in poučevanja. Vendar mora v ta namen zavestno razširiti svojo znanstveno paradigmo. To pomeni premik iz behaviorističnih v kognitivistična in humanistična pojmovanja in prenos pozornosti iz merjenja produktov učenja na procese in njihove nosilce. Gre tudi za vspostavljane dialoga in sožitja med sedaj prevladujočo kvantitativno analitično in kvalitativno, interpretativno in socialno kritično metodologijo. Končno je pomembno tudi zbližanje privzetih teorij in tistih, ki jih v profesionalnem delovanju, zlasti v izobraževanju učiteljev, psihologi zares uporabljamo.
Language: | Slovenian |
---|
Keywords: | šolske reforme, paradigme, šolska prenova, behaviorizem, kognitivizem, humanizem, pojmovanje učenja in znanja, psihologija, učenje, znanje, pedagogika, Slovenija |
---|
Work type: | Not categorized (r6) |
---|
Typology: | 1.04 - Professional Article |
---|
Organization: | FDV - Faculty of Social Sciences
|
---|
Year: | 1999 |
---|
Publisher: | Društvo psihologov Slovenije |
---|
Number of pages: | Str. 55-63 |
---|
Numbering: | Letn. 8, št. 4 |
---|
UDC: | 371.26 |
---|
ISSN on article: | 1318-1874 |
---|
COBISS.SI-ID: | 19583069  |
---|
Publication date in RUL: | 10.07.2015 |
---|
Views: | 809 |
---|
Downloads: | 235 |
---|
Metadata: |  |
---|
:
|
|
---|
Share: |  |
|