Prispevek analizira posledice spremenjenih pogojev, v katerih deluje evropsko mlekarstvo. Obravnava pomemben vpliv odločitev srednjeročnega poročila o Skupni kmetijski politiki, širitev Evropske Skupnosti z vključitvijo držav Srednje in Vzhodne Evrope ter koncentracijo in globalizacijo trgovine. Upoštevaje te spremembe mora mlekarska industrija prilagoditi svoje strategije. Velikega pomena za konkurenčnost v prihodnosti je velikost mlekarskih firm in obratov, ker imajo ob dobrem upravljanju veliki obrati in podjetja številne prednosti. Podan je pregled pomembnih alternativnih strategij, kot so strategija cene vodenja, strategija diferenciacije, strategija fokusiranja in strategija internacionalizacije ter diskusija možnega doprinosa teh strategij k večji konkurenčnosti mlekarskih podjetij. Podana je napoved, da se bo stanje v evropski mlekarski industriji v naslednjih desetih letih močno spremenilo. Preživela bodo samo tista podjetja, ki bodo aktivno in pravočasno uveljavila strategije, ki pomenijo ustrezen odgovor na spremenjene pogoje.
|