izpis_h1_title_alt

Razvoj sistema za upravljanje s premostitvenimi objekti na cestah in avtocestah : doktorska disertacija
ID Kušar, Matej (Author), ID Šelih, Jana (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (5,22 MB)
MD5: D2A2C56DBC674AA253966CE33B6E62C4
PID: 20.500.12556/rul/b654e4e7-40b2-4d06-b0b0-da20ec919daa

Abstract
Učinkovito upravljanje s premostitvenimi objekti na slovenskih državnih cestah pomembno vpliva na uporabnost tega infrastrukturnega sistema. Zato je namen doktorske disertacije izboljšanje obstoječega načina upravljanja s premostitvenimi objekti na slovenskih državnih cestah. Na podlagi sistematične analize stanja objektov smo utemeljili in razvili večkriterijski odločitveni sistem, ki kot končni rezultat poda prednostni seznam objektov, potrebnih sanacije. Sistem je deljen na projektni in omrežni nivo. Na projektnem nivoju določimo izbranim kriterijem za posamezen objekt vrednosti, na omrežnem nivoju pa nato vrednosti združimo v tehnični in finančni vidik. Na podlagi presoje s tehničnega vidika izdelamo prednostni seznam objektov, s pomočjo presoje s finančnega vidika pa določimo obseg sanacijskih del na posameznem objektu. Obseg sanacijskih del je pri tem odvisen od stanja omrežja in letno razpoložljivih finančnih sredstev. Finančni vidik omogoča tudi oceno potrebnih minimalnih finančnih sredstev za vzdrževanje stanja omrežja za petletno obdobje. Med izbranimi kriteriji smo največjo pozornost namenili določanju hitrosti propadanja objektov, pri čemer smo ugotavljali učinek več vplivov na hitrosti procesov propadanja. V ta namen smo analizirali podatke rednih in glavnih pregledov za preko tisoč premostitvenih objektov v obdobju dvajsetih let. Analiza razpoložljivih podatkov je pokazala, da imajo na hitrost propadanja največji učinek podnebni vplivi in prisotnost vode pod objekti, medtem ko vpliva izbrani konstrukcijski material na hitrost propadanja le v manjši meri. Rezultati analize obnašanja obravnavane skupine objektov nadalje kažejo, da ima prometna obremenitev na hitrost propadanja zanemarljiv vpliv.

Language:Slovenian
Keywords:gradbeništvo, disertacije, premostitveni objekti, pregledi, upravljanje, propadanje, večkriterijsko odločanje
Work type:Doctoral dissertation
Typology:2.08 - Doctoral Dissertation
Organization:FGG - Faculty of Civil and Geodetic Engineering
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:[M. Kušar]
Year:2014
Number of pages:XXII, 150 str., 2 pril.
PID:20.500.12556/RUL-32465 This link opens in a new window
UDC:519.8:656.1(043.3)
COBISS.SI-ID:6765409 This link opens in a new window
Publication date in RUL:10.07.2015
Views:3271
Downloads:670
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Development of bridge management system for roads and highways
Abstract:
The objective of dissertation is to improve the existing methods of management of bridge network on Slovenian roads. To achieve this, a multi-criteria decision support system which as a final result submits a priority list of bridges in need of remediation was developed. The system is divided into project and network level. On the project level values of the selected criteria are determined, while on the network level the obtained values are combined in technical and financial aspect. On technical aspect basis priority list is developed and on financial aspect basis extent of remedial works on each bridge on the priority list is determined. Remedial works are prescribed depending upon bridge network condition and annually available financial resources. In addition, financial aspect enables projection of the necessary financial resources to maintain the network status for the five-year period. Among the selected criteria highest attention was given to determining the deterioration rate of bridges. Effects of multiple parameters of influence upon the speed of deterioration were assessed. Data of regular and main inspections of over thousand bridges over a twenty year period were analysed. Analysis of the available data showed that climate and presence of water under the bridge have the largest impact upon the deterioration processes while the influence of structural material is visibly smaller. According to the analysed data there is no correlation between traffic load and deterioration processes.

Keywords:civil engineering, thesis, bridge management, inspection, deterioration, multi-criteria decision making

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back