Mladi v Sloveniji so danes soočeni s tekmovalnim izobraževalnim sistemom, zahtevnim in omejujočim trgom dela ter podaljševanjem obdobja odvisnosti od staršev. Tvegani prehod v odraslost od njih zahteva fleksibilne strategije, ki jih bodo skozi labirint izobraževalnega sistema, dela, zabave, družine in vrstniških odnosov lahko popeljale do (negotovih) ciljev. Članek interpretira slovenski del rezultatov mednarodne kvalitativne študije z naslovom Governance of Educational Trajectories v kontekstu življenjskih poti in družbene integracije mladih v Sloveniji. Z uporabo koncepta življenjske poti analiziramo ustreznost izobraževalnega sistema za družbeno integracijo, in preverjamo, kako v Sloveniji učenci v zadnjem razredu devetletke načrtujejo izobraževalne poteke, kaj pričakujejo od prihodnosti in na kakšne socialne opore se zanašajo. Trajajoča diferenciacija in destandardizacija življenjske poti sta perspektivo šolskega učenja raztegnila na vseživljenjsko učenje. Življenske poti tako lahko imenujemo vseživljenjski izobraževalni poteki.
|