Članek obravnava hitro se razvijajoče področje kognitivnih znanosti kot možen vir novih pristopov v anketnem raziskovanju. Konkretneje, nakazati skuša, kateri novi pristopi v anketnem raziskovanju lahko temeljijo na najnovejših izsledkih kognitivnih znanosti. Analiza izhaja predvsem iz naslednjih štirih trditev. Prvič, anketno raziskovanje je v zadnjih desetletjih skorajda že doseglo točko popolnosti zato ga je, zaradi visoke kakovosti meril zbiranja podatkov kot je npr. značilna za European Social Survey, mogoče le še malenkostno izboljšati. Drugič, za anketno raziskovanje, kakršno je danes, so značilne nekatere pomanjkljivosti, ki pa jih ni mogoče odpraviti brez preseganja meja obstoječih raziskovalnih pristopov. Tretjič, razvijajoče se področje kognitivnih znanosti predstavlja najpomembnejši vir novih znanj za različne vidike anketnega raziskovanja, od zasnove vprašalnikov, do postopkov na terenu in analize podatkov. In četrtič, obrat k teoretskemu ozadju kognitivnih znanosti bi lahko prinesel preoblikovanje dosedanjega anketnega raziskovanja in nastanek alternativnih raziskovalnih poti, ki so bile doslej le malo raziskane.
|