Details

Razumevanje kemijskih pojmov na submikroskopski ravni in sposobnost vizualizacije pri dijakih, starih 16 let
ID Devetak, Iztok (Author), ID Glažar, Saša A. (Author)

URLURL - Source URL, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2244 This link opens in a new window

Abstract
Submikropredstavitve so lahko učiteljevo učinkovito orodje za odkrivanje napačnih in nepopolnih razumevanj kemijskih pojmov in povezav med njimi na vseh treh ravneh kemijskih pojmov, t. i. makroskopski, submikroskopski in simbolni ravni. Številne raziskave kažejo, da vplivajo na uspešnost dijakov pri reševanju nalog na ravni delcev številni dejavniki. Pri tem naj bi imeli pomembno vlogo tudi posameznikova sposobnost vizualizacije in formalno-logičnega mišljenja. Glavni cilj študije je ugotoviti, kako so dijakove sposobnosti vizualizacije povezane z uspehom pri reševanju nalog, ki vsebujejo 2-D submikropredstavitve in kako je sposobnost formalno-logičnega mišljenja povezana z dijakovim uspehom pri reševanju tovrstnih nalog. V vzorec je bilo vključenih 386 dijakov splošnih gimnazij v Sloveniji, starih v povprečju 16,3 let. Reševali so preizkus znanja izbranih kemijskih pojmov in tri teste sposobnosti. Rezultati kažejo, da je uspešnost dijakov pri reševanju nalog, ki zajemajo le submikroskopsko raven kemijskih pojmov, odvisna predvsem od njihove sposobnosti formalno-logičnega mišljenja in manj od sposobnosti hitrosti zaznavanja in prostorske predstavljivosti. Vsebinska analiza reševanja nalog kaže številna napačna razumevanja sveta delcev snovi tudi pri dijakih, ki so se že štiri leta kemijsko izobraževali. Iz tega sledi, da bi kazalo v večji meri uvrstiti submikropredstavitve v izobraževalni proces in jih povezati z makropojavi in simbolnimi zapisi na osnovnošolski in srednješolski ravni.

Language:Slovenian
Keywords:STRP model, submikroskopska raven, vizualizacija, formalno-logične sposobnosti
Typology:1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph
Organization:PEF - Faculty of Education
Year:2007
Number of pages:Str. 9-36
PID:20.500.12556/RUL-17002 This link opens in a new window
UDC:54:371.3
COBISS.SI-ID:7287113 This link opens in a new window
Publication date in RUL:11.07.2014
Views:2210
Downloads:629
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
DEVETAK, Iztok and GLAŽAR, Saša A., 2007, Razumevanje kemijskih pojmov na submikroskopski ravni in sposobnost vizualizacije pri dijakih, starih 16 let. In : [online]. p. 9–36. P. 9–36. [Accessed 23 March 2025]. Retrieved from: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2244
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Keywords:chemistry, concept formation, secondary school

Similar documents

Similar works from RUL:
  1. PROFILES - WP3: Stakeholders involvement and interaction
  2. PROFILES - WP3: Stakeholders involvement and interaction
  3. PROFILES - WP3: Stakeholders involvement and interaction
  4. Ugotavljanje učinkovitosti uporabe vizualizacijskih elementov pri pouku naravoslovja s pomočjo pedagoškega raziskovanja
  5. Položaj študentov
Similar works from other Slovenian collections:
  1. Učni načrt
  2. Učni načrt
  3. Učni načrt
  4. Didaktični pristopi pri poučevanju predmeta spoznavanje okolja v tretjem razredu osnovne šole
  5. Uspešnost tradicionalnih učnih metod pri vnašanju sodobnih znanstvenih dognanj v osnovnošolski pouk fizike

Back