izpis_h1_title_alt

Ideja narave/naravnega/človeške narave in njena vloga v reprodukciji razmerij moči : magistrsko delo
ID Drobež, Maks (Author), ID Banjac, Marinko (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (897,11 KB)
MD5: 457B36738D2FDC812B8BC02487FCCC94

Abstract
Človeška narava je koncept, ki nima ene same definicije, a igra ključno vlogo v reprodukciji razmerjih moči. Prav tako se jo uporablja kot osnovo, na kateri se gradijo moralna, etična in po ekstenziji politična stališča. Ugotavljam, da so vse fiksne definicije preveč redukcionistične, da bi razložile ta praktično neskončen pojav. V magistrskem delu gradim alternativno teorijo o človeški naravi, ki je pluralistična in vključujoča do več različnih si paradigem hkrati, saj menim, da vsaka nudi unikaten in pomemben prispevek. Ob gradnji teorije uporabljam anarhistične metode. Izhajam iz kritično realistične ontološke pozicije, epistemološko pa iz socialno konstruktivističnega pristopa. Človeka primerjam z napravo, ki dela iznose iz vnosov na podlagi procesa človeške narave. Za ta proces so odgovorni faktorji »strojne in programske opreme«. Oblikujem nov pristop do teme človeške narave, in sicer kot proces z dveh vidikov. Prvi vidik je oblikovanje mnenja na podlagi socialnih in materialnih vnosov, kar predstavim v obliki formule. Kot drugi vidik tega procesa vidim zmožnost refleksivnega vrednotenja. Proces je v esenci krožen in dvoumen. Raziskujem, kako je možno skozi lečo te procesne perspektive na človeško naravo razložiti reprodukcijo razmerij moči in ostale prakse, uperjene k ohranjanju hegemonije. Kot poligon za preizkušnjo te teorije si zadam izobraževalni proces in institucije. Skozi prizmo procesne perspektive razlagam, kako akademski proces izrablja programsko in strojno dimenzijo človeške narave (kot procesa). Opazim, da so prakse, procesi in strukture teh institucij (z vidika moje teorije) oblikovani tako, da prek eksploatacije človeške narave (kot procesa) pripomorejo k zagotavljanju hegemonije in ohranitvi kulturnega statusa quo.

Language:Slovenian
Keywords:človeška narava kot proces vrednotenja, reprodukcija razmerij moči, paradigme, binarna konstrukcija resnice, diskurz, hegemonija
Work type:Master's thesis/paper
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:FDV - Faculty of Social Sciences
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:M. Drobež
Year:2024
Number of pages:1 spletni vir (1 datoteka PDF (73 str.))
PID:20.500.12556/RUL-162250 This link opens in a new window
UDC:32:1(043.2)
COBISS.SI-ID:212780547 This link opens in a new window
Publication date in RUL:20.09.2024
Views:125
Downloads:26
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:The idea of nature/natural/human nature and it's role in the reproduction of power relations
Abstract:
Human nature is a concept without a single definition, yet it plays a crucial role in reproducing power relations and serves as the foundation for moral, ethical, and political stances. Fixed definitions are often too reductionistic to capture this complex phenomenon. In my master's thesis, I propose an alternative, pluralistic theory of human nature, inclusive of various paradigms, each offering unique insights. I employ an anarchist method, grounded in a critical realist ontological position and a social constructivist epistemology. I liken humans to a device that processes outputs based on the "hardware and software" of human nature. This theory views human nature as a dual process: first, the formation of opinions based on social and material inputs, and second, the capacity for reflexive evaluation. This process is cyclical and inherently ambiguous. I apply this process-based perspective to examine how power relations are reproduced and hegemonic practices are sustained, focusing particularly on the educational process and institutions. Through this lens, I argue that academic processes exploit the hardware and software dimensions of human nature, ensuring the maintenance of hegemony and the cultural status quo. My theory suggests that educational institutions, through their structures and practices, are designed to exploit human nature as a process, thereby reinforcing power dynamics and preserving existing social orders.

Keywords:human nature as a proces of opinion formation, reproduction of power relations, binary construction of truth, differing paradigms, discourse

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back